מוצרי קוסמטיקה טבעית ושמנים אתרים ב-20% הנחה בקניית שלושה מוצרים מקטגוריות הסופר פוד קבלו אבקת לוקומה במתנה מוצרי חורף - הסדרה הסינית, פנדה וברא מגן ב-20% הנחה עולם הפטריות של ברא צמחים

אלוורה – צמח הקסם שעושה פלאים מבחוץ ומבפנים

להבדיל מלא מעט צמחי מרפא אחרים, את צמח האלוורה – כמעט כולם מכירים. אבל מה באמת אתם יודעים על הצמח הנהדר הזה, מלבד לקשר אותו אוטומטית לאותו ג׳ל ירקרק שמיועד להרגעה ואיחוי של רקמות שנפגעו מכוויות?

 

אלוורה ברא צמחים

 

פה, אגב, טמון הסוד שרק לאחרונה מתחילים להפנים. האלוורה הוא צמח שממש מתמחה באיחוי רקמות פגועות והפחתה בתהליכי דלקת. הוא עושה זאת חיצונית, כשמדובר ברקמות העור, ופנימית – תוך שהוא פועל על רקמות מערכת העיכול לכל אורכה. כך שאם לא ידעתם זאת, האלוורה מתאימה מאוד לשימוש פנימי עבור מגוון מצבים כגון: איחוי כיבים ורקמות פגועות במערכת העיכול העליונה והתחתונה, הפחתה של תהליכים דלקתיים ובנוסף הוא גם משמש כסותר חומצה במצבים של צרבות ותומך בהסדרת היציאות באופן עדין, מבלי לגרום להמרצת יתר.

 

תגלית טבעית עתיקת יומין

לפני שנמשיך להפנט אתכם אל הצמח המרתק הזה, בואו נחזור כמה מאות שנים אחורה. שכן, האלוורה הייתה בשימוש עוד בימיהם של המצרים הקדמונים ויוון העתיקה. בשני המקומות, כינו אותה ״צמח האלמוות״ ו״צמח הקסם״. ברפואת הצמחים המסורתית אגב, השכילו לאמץ את יתרונותיו לפני שנים רבות. בשל הסיבים התזונתיים וחומרי הג’ל המסככים, השתמשו בו לתמיכה עדינה בתהליכי הפנוי וההתרוקנות הטבעיים של הגוף, ולשמירה על מקצב עיכולי תקין. כיום, המחקר המדעי שמתעניין רבות בג׳ל האלוורה מתמקד בייחוד ברכיב הפעיל העיקרי שבו שנקרא אייסמנאן (Acemannan). בשנים האחרונות ג’ל האלוורה נחקר מדעית בהקשר של איזון רמות הסוכר והשומנים בדם, תמיכה חיסונית, שיפור בתהליכי ספיגת רכיבי תזונה מהמזון, ועוד.

 

יתרונות בריאותיים רבים בצמח אחד

כבר אמרנו שרוב האנשים מייחסים את האלוורה לצמח שמטפל בבעיות חיצוניות בעור. לו הם היו יודעים איזה שפע של ויטמינים, מינרלים נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים יש בו – וודאי היו מסתכלים עליו אחרת. כך, כדאי לדעת שבאלוורה יש שלל נוטריינטים כמו חומצות שומן וחומצות אמינו חיוניות, סיבים תזונתיים, אומגה 3, אבץ, סלניום וויטמיני A, B ו-C. למעשה, צמח האלוורה מכיל את מרבית אבות המזון הנחוצים לאדם ולכן הוא נחשב למזון מלא ומזין.

 

מתאים לכולם

השימוש הרחב שנכון לעשות בג’ל שמופק מעלי האלוורה מתאים למגוון אוכלוסיות וגילאים. למשל, לבעיות של עצירות וצואה קשה ויבשה – גם בגילאים הצעירים, לאיזון צרבות והקלה משמעותית על בחילות, למבוגרים וקשישים עם בעיות של ספיגת ויטמינים ותשישות, לחיזוק כללי בתקופות של החלמה ממחלה ועוד.

 

מה חשוב לדעת כשבוחרים בתמצית על בסיס ג’ל אלוורה

  • ג’ל האלוורה הוא רכיב טבעי עדין מאוד. לכן חשוב מאוד לבחור במוצרי אלוורה שעברו תהליך של “מיצוי קר” בלבד, ללא פסטור, תהליכים אנזימטיים או פחם פעיל – בכדי לשמור על כלל רכיבי הג’ל שבעלה הטרי
  • חשוב שהמוצר יבטיח ריכוז גבוה של הרכיב הפעיל אייסמנאן  בכל מנת לקיחה של תמצית הג’ל –  למקסום היעילות הטיפולית
  • קיימים מוצרים על בסיס ג’ל אלוורה המשלבים תמציות צמחים שפועלות סינרגטית עם ג’ל האלוורה ומקנות לו ערך מוסף
  • מומלץ לבדוק שהמוצר בו בחרתם קיבל את אישור מועצת האלוורה העולמית (על כך תעיד חותמת שמוטבעת על האריזה)