קנה ב 250 ₪ שלם 200 ₪ על כל מוצרי האתר עולם הפטריות של ברא צמחים

טעימה על קצה המזלג: למה, במה ואיך מטפלים בתזונה סינית

הסינים מתייחסים אחרת למזונות שאנו צורכים. במקום לספור קלוריות, שומנים ופחמימות – מציעה הרפואה הסינית להסתכל על צבעים, ריחות, טעמים ואיברים. למה, ובמה ניתן לטפל באמצעות מזון? לכבוד יום המודעות לרפואה הסינית יצרנו עבורכם את המדריך למתעניין המתחיל בריפוי בתזונה:

 

אחת הסיבות מדוע מייחסת הרפואה הסינית חשיבות רבה לתזונה היא משום שהתזונה, לצד תורשה ואוויר, היא אחת מבין שלושת המקורות העיקריים שמקנים לאדם את האנרגיה שלו. התזונה, לפי הרפואה הסינית, צריכה להיות טעימה, עשירה ומגוונת – אולם במציאות המודרנית והמתועשת בה אנו חיים קשה מאוד לעמוד בכך.

בדומה לשיטות טיפול טבעיות כמו מגע ודיקור – גם הטיפול בתזונה סינית מבוסס על הרעיון כי מאחורי כל פתוגן או לחלופין סימפטום שמופיע שתוקף אותנו, ניצבת בעיה רחבה יותר. כך למשל – באם אתם סובלים מנשירת שיער, כאבי גב או בחילות – טיפול בתזונה סינית לא יציע לכם מענה לסימפטום הספציפי בלבד, אלא יתחיל קודם כל מתשאול מקיף ואבחנה מדויקת של שורש הבעיה. הטיפול בתזונה הסינית מגיע רק לאחר שהבינו איזה איבר בגוף שלכם לא מתפקד כראוי, ואת מה צריכים לחזק.

 

תפקידים של סוגי מזון – ריפוי בתזונה סינית

לדברי ירון סופר, Dip. Ac.&C.H, בכדי להבין כיצד מתבצע הריפוי בתזונה סינית יש להכיר תחילה את העקרונות הבסיסיים של הפילוסופיה הסינית: ״הגוף שלנו מורכב מערוצי אנרגיה, תעלות אנרגיה, שקשורים זה בזה לפי שנים-עשר איברים ראשיים. כאב או בעיה באיבר מסוים יצביעו בהרבה פעמים על בעיה שורשית שנמצאת באיבר אחר, באיבר שנמצא תחת שליטתו. למשל: כאב ראש באזור המצח קשור לבעיות בקיבה, נשירת שיער קשורה למחסור בדם וכולי׳.

״בנוסף, לפי התורה הסינית לכל איבר יש אלמנט. ישנם חמישה אלמנטים – עץ, אש, אדמה, מתכת ומים, וכל זוג איברים נמצא בתוך אלמנט ומוחל תחת הצבע שלו למעט אלמנט האש שבו ישנם 4 איברים. התזונה הסינית אם כך, מסווגת את סוגי המזון בהתאם לאלמנטים הללו, לצבעם, יין ויאנג ועונות השנה. זה אולי נשמע מורכב, אבל למעשה זה די פשוט – כשיש אבחנה אודות איבר מוחלש, יש לצרוך את המזון שמחזק אותו לפי הצבע שלו, העונה והתפקיד שלו״.

 

תזונה סינית

 

תזונה סינית – תפריט לפי צבעים

באמצעות התזונה הסינית ניתן לטפל בכל תלונה, מקלה ועד ואקוטית, נפשית או פיזית. אמנם לא כל מיחוש או מכאוב שתחושו באיבר מסוים יצביע בהכרח על בעיה באיבר עצמו, ויש לקבל אבחנה מקצועית אודות הבעיה, אבל אתם בהחלט יכולים לנסות ולהתאים את התזונה שאתם צורכים ביחס לבעיות פיזיות ונפשיות שאתם סובלים מהן לפי תפריט הצבעים הסיני:

  • אדום – איברי האש: לב, מעטפת הלב, המעי הדק ומחמם המשולש – סלק, חמוציות, פטל.
  • צהוב/כתום – איברי האדמה: טחול, קיבה – בטטה, דלעת, גזר.
  • לבן – איברי המתכת: ריאות, מעי גס – שורש פטרוזיליה, שורש סלרי, בצל, שום, נבטים, שעועית לבנה.
  • שחור – איברי המים: כליות, שלפוחית השתן – אוכמניות, תות עץ שחור, עדשים שחורות, שומשום שחור.
  • ירוק – איברי העץ: כבד, כיס מרה – עלים ירוקים כמו חסה, פטרוזיליה, ארוגולה, ריחן, שעועית מש, מנטה.

 

מרגישים שהגוף שלכם לא מתפקד כמו שצריך? רוצים לנסות שיטת טיפול טבעית, באמצעות תזונה בלבד? הטיפול בתזונה טבעית מתאים לכל הגילאים – כן, גם תינוקות ניתנים לטיפול דרך התזונה של אימם. לכבוד יום המודעות לתזונה הסינית, בחנויות של ברא צמחים תוכלו לקבל אבחון סיני בחינם. לפרטים נוספים היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו. בינתיים, מוזמנים לנסות את התפריט הבא:

 

תפריט תזונתי לחיזוק השיער ושמירה על צבעו:

  • ארוחת בוקר:
    לחם עם טחינה משומשום שחור / דייסת קוואקר בשילוב פירות יער.
  • ארוחת צהריים וארוחת ערב:
    מג’דרה מעדשים שחורות / תבשיל מרק שעועית שחורה / שליקה של אספרגוס / סלק מבושל עדיף בתנור.

        לאוכלי הבשר ניתן לשלב מנות קטנות של בשר אדום.

  • נשנושים מועדפים למהלך היום:
    פירות יער אדומים שחורים / תות עץ שחור / דובדבנים / ערמונים /אגוזי מלך.
  • שתיה:
    חליטת תה פירות יער / עלי סרפד.