קנה ב 250 ₪ שלם 200 ₪ על כל מוצרי האתר עולם הפטריות של ברא צמחים

צמח המאקה – לבנות אנרגיה וחיוניות, בטבעיות!

הוא גדל בהרי האנדים של פרו ונודע עוד מימי בני האינקה בזכות סגולותיו הרפואיות. הוא עמוס ברכיבים תזונתיים, מספק אנרגיה וחיוניות, משפר את הסיבולת הגופנית ותורם לבניית מסת שריר – קבלו את המאקה: השורש הפרואני שתופס לעצמו מקום מכובד בהחלט ברשימת מזונות-העל העוצמתיים.

 

על עייפות, חיוניות ומה שביניהם

שמירה על תזונה נכונה ואורח חיים בריא הם עקרונות בסיסיים של חיים אנרגטיים וחיוניים – אבל לא תמיד הם מספיקים לבדם. לעתים קרובות ומסיבות שונות, כשאורח החיים הוא קדחתני, עמוס ושוחק – אנו סובלים מעייפות מוגברת, נדודי שינה, נפילות אנרגיה ואף חוסר בחשק מיני. לפקעות המאקה מוניטין רב-שנים כצמח שמהווה מענה טבעי ויעיל להזנת הגוף, ותוך כך, למילוי ולחידוש מאגרי האנרגיה, ולשמירה על הבריאות הכללית. השימוש בו מתאים לכולם: אנשים שמקפידים על פעילות ספורטיבית, נשים בגיל המעבר וכל מי שמרגיש שהאנרגיה שלו ירודה או שהוא עייף באופן תמידי.

 

מאקה – נעים להכיר

המאקה הוא צמח מאכל ומרפא הנמנה על משפחת המצליבים ופקעותיו דומות לצנון או לפת. הוא נפוץ בהרי פרו ובוליביה, וגדל בחלקים הגבוהים של הרי האנדים המתנשאים לגובה של כ-4000 מטרים מעל פני הים. הייחודית שלו כצמח נובעת מיכולת השרידות הנדירה שלו בגובה כביר ובתנאי אקלים קיצוניים, מה שמסתייע לו בזכות אגירת רכיבים אורגניים ייחודיים ונדירים שנמצאים בקרקע הסלעית בגובה רב. השפעתו על האדם נובעת מן הצורך לשרוד בתנאים קיצוניים, אשר מעניקה לצמח כושר חיות מופלא, ועל כן מקובל לעשות בו שימוש לשם העצמת כושר העמידות בתנאי סטרס, לחיזוק אנרגטי ולשיפור הבריאות הכללית. בנוסף, פקעות המאקה מכילות ריכוזים גבוהים של מינרלים, ויטמינים, חומצות אמינו, פחמימות מורכבות וסיבים תזונתיים בעלי ערך תזונתי גבוה. השילוב הייחודי של מרכיביו והשפעתו המזינה נחשבים למחזקים את אנרגיית הגוף.

 

פקעות מאקה
פקעות מאקה

אנרגיית המאקה: היסטוריה ומסורת

במשך אלפי שנים שימשה המאקה לא רק כמרכיב תזונתי. בקרב  בני האינקה ואף אצל הכובשים הספרדים, הוא שימש לטיפול בחולשה, בחוסר ויטאליות, לחיזוק האנרגיה בעיתות של מחלות ממושכות, לשיפור הפוריות אצל נשים וגברים, כאפרודיזיאק ועוד. למעשה, הלוחמים של שבטי האינקה נהגו לצרוך מאקה לפני צאתם לקרב לשם חיזוק הסיבולת וכושר העמידות שלהם, ובשל הסגולות הייחודיות שלו תושבי האנדים השתמשו בו כמטבע סחיר. כיום, סגולות העצמת האנרגיה של המאקה הפכו אותו לנכס היצוא החקלאי החשוב ביותר של פרו.

 

אנרג’ייזר טבעי ומאוזן

המאקה פיתח מנגנוני הישרדות בגובה רב במקומות בהם החמצן דל, ומנגנונים אלו קשורים ככל הנראה לתכונותיו מעצימות האנרגיה. בדרום אמריקה זו עובדה ידועה כי פקעות המאקה הן הטיפול הטוב ביותר לחולשה, לעייפות ולחוסר אנרגיה.

העובדה המעניינת לגבי המאקה היא שבניגוד לקפה, סוכרים מעובדים ו/או ממריצים אחרים – השפעתו על רמות האנרגיה היא קבועה ומתמשכת. כמו כן, צריכתו אינה גורמת לנפילות אנרגיה או להתשה של בלוטת האדרנל.

 

מה אומרים המחקרים המדעיים?

בשנים האחרונות המדע מגלה עניין רב במאקה ובתועלות הבריאותיות שלו עבור נשים וגברים בכל הקשור לחיוניות ורמות אנרגיה, סיבולת, און נשי וגברי, פריון, מיקוד וריכוז, ועד כה פורסמו מעל ל- 400 מחקרים ומאמרים על הצמח. לאחר שמחקרים במודלים של בעלי חיים הראו כי פקעות המאקה תורמות להעלאת רמות האנרגיה, הגברת היכולות של פעילות פיזית מתמשכת וכן לשיפור התפקוד המיני, נבדקה השפעת המאקה גם על רמות האנרגיה של קבוצת אתלטים שנטלו אבקת מאקה למשך 14 יום, בהשוואה לקבוצת אתלטים שנטלו פלסבו. שתי הקבוצות יצאו לרכיבת אופניים של 40 ק”מ, ותוצאות המחקר הראו בצורה ברורה כי קבוצת האתלטים שנטלה את אבקת המאקה שיפרה באופן משמעותי את הישגיה הקודמים לעומת קבוצת הפלסבו.

 

מה סוד הקסם?

צמח המאקה משול לטחנת כוח עתירת נוטריינטים. הפקעות מכילות כ- 10.5% חלבון איכותי וזמין, 19 חומצות אמינו חיוניות, פחמימות מורכבות, מינרלים כגון ברזל, סידן, אשלגן, סלניום וקומפלקס ויטמינים חיוניים. מנגנון הפעולה המשוער של הרכיבים האורגניים הייחודיים שבמאקה (גלוקוזינוליטים ומאקמידים)  הוא תמיכתם במאזן הורמונלי תקין בגברים ובנשים, ואיזון זה, כך משוער, משפיע לטובה על רמות האנרגיה בגוף.  מתחילים לחוש בהשפעה האנרגטית של המאקה תוך מספר שבועות ומומלץ לנטול אותה לאורך זמן.

 

מאקה בשלושה צבעים: חשוב לשלב!

ישנם שלושה צבעים לשורש המאקה הפרואנית: צהוב, אדום ושחור. לכל סוג (צבע) ישנם תכונות ושימושים ייחודיים, וחשוב לצרוך את שלושת סוגי השורש בכדי לקבל את המיטב מהמאקה. בישראל, ישנם בתי טבע מעטים אשר מוכרים אבקת מאקה באיכות גבוהה. ברוב המקומות ניתן להשיג רק את אבקת השורש הצהוב (הנפוץ ביותר) באיכויות משתנות. יחד עם זאת, מתקיימים כיום בארץ פיתוחים חדישים וייחודיים המשלבים את השורשים בצבעים השונים בצורה של אבקה, כמוסות ושקיקים שניתנים ללקיחה להזנה ולאנרגיה.