קנה ב 250 ₪ שלם 200 ₪ על כל מוצרי האתר עולם הפטריות של ברא צמחים

שמנים צמחיים ייחודיים – שמן זעתר (אזוב מצוי)

שמנים צמחיים להבדיל משמנים אתריים, הינם שמנים איכותיים מכבישה קרה בהם הושרה הצמח בתהליך מיוחד וקפדני. במסגרת תהליך הייצור, סופח השמן את התכונות הפעילות של כל צמח וצמח. שמנים אלו יעילים במיוחד כבסיס מעצים לטיפול ארומתרפי (בשילוב עם שמנים אתריים) במחלות עור, תוספות לתכשירים קוסמטיים, וכן יעילים בשימוש אף בפני עצמם.

 

שמן אזוב מצוי (זעתר) הינו שמן צמחי זמין וזול יחסית (בהתאם לזמינותו של הצמח), בעל שימושים מגוונים ובטוח לשימוש. האזוב המצוי Majorana syriaca הוא אולי הצמח המוכר ביותר, מקרב צמחי המרפא הגדלים בר בישראל. האזוב ידוע בשימוש מזה אלפי שנים, עוד בתקופת המקרא, כצמח מטהר, אשר שימש בטקסי פולחן שונים באוהל מועד וכן לשימושים רפואיים מגוונים. האזוב הוא צמח בעל אנרגיה מטהרת, מעוררת ומניעה, המקנה לצמח את תכונותיו המשפיעות בעיקר על מע’ הנשימה, חילוף החומרים ושיפור ביציאות. את השמן הצמחי רצוי להפיק בתקופת האביב, כאשר הצמח נמצא בשיא פריחתו, אזי הוא מדיף ניחוח עז במיוחד. שמן הנשא המומלץ במקרה זה, הוא כמובן שמן הזית המקומי, אשר לשניהם יחד ישנה מסורת ארוכה לטיפול בבעיות מע’ הנשימה והעיכול, במריחה ועיסוי. בעיסוי השמן מדיף את ניחוחו האופייני, התורם להגעה ישירה של השמנים האתריים אל מע’ הנשימה בהרחה, בנוסף לפעולתם דרך העור. מומלץ ביותר (גם ע”פ המסורת המקומית) לחמם מעט את השמן לפני העיסוי, להגברת האפקט המזרים והמניע.

 

תכונות עיקריות (בשימוש חיצוני):

מכייח.

מחטא אנטי בקטריאלי / פטרייתי.

עוזר בהמרצה ובשיפור זרימת דם מקומית.

מכייח, ואנטי עוויתי במע’ הנשימה.

קרמינטיבי.

 

שימושים עיקריים (בשימוש חיצוני):

בעיסוי – להרגעה של שיעול לח ויבש בילדים ובמבוגרים והצטברות ליחה במע’ הנשימה התחתונה. עיסוי בעזרת השמן, מבצע פעולה של הרפיית סימפונות הריאה ומסייע בהזרמת דם מקומית וחימום האזור.

מתאים גם לטיפול בתינוקות, כאשר לא ניתן להשתמש בשמנים אתריים. יעיל בשילוב עם שמנים צמחיים של מרווה Salvia off. Oil, זוטה לבנה Micromeria fruit. oil, שמן קצח Nigela sativa oil, וקורנית Thymus vul. oil.

יעיל למריחה ועיסוי של קצוות ידיים ורגליים, כאשר ישנה תחושת קור הנובעת מחוסר זרימת דם. (בשילוב עם שמנים של ג’ינג’ר או רוזמרין). יעיל כחלק מטיפול חיצוני לדליות ברגליים, לשם כך מומלץ לשלב עם שמן אכילאה אלף העלה.

במע’ העיכול, מריחה ועיסוי עדינים באזור הבטן מסייעים להקלה בכאבים, עוויתות, גזים ועצירות, ע”י הרגעה וחימום מקומי, שיפור זרימת הדם והגברת תנועתיות המעי. מומלץ לשלב עם שמנים צמחיים של מרווה Salvia off. Oil, זוטה לבנה Micromeria fruit. oil ושמנים אתריים של שומר Foeniculum vulg., ולוונדר Lavendula spp.

לטיפול חיצוני בכל סוגי הפטריות, במצבים אלו השמן מבצע פעולה אנטי פטרייתית / דלקתית וכן מסייע בחידוש והזנה של רקמת העור הנגועה. מומלץ עם שמנים אנטי פטרייתיים נוספים כמו – אכיליאה ריחנית Achillea frag. E.o, או שמן אזובית המדבר Origanum dayi e.o.

כחלק מטיפול בזיהומים, פצעים, כוויות וחבלות וכן מצבים שונים המצריכים חיטוי מקומי.

מאמרים נוספים

שמנים צמחיים ייחודיים – שמן מרווה

שמנים צמחיים ייחודיים – שמן מר... שמנים צמחיים ייחודיים – שמן מר...

שמנים צמחיים להבדיל משמנים אתריים, הינם שמנים איכותיים מכבישה קרה בהם הושרה הצמח בתהליך מיוחד וקפדני. במסגרת תהליך הייצור, סופח השמן את התכונות הפעילות של...
שמנים צמחיים להבדיל משמנים אתריים, הינם שמנים איכותיים מכבישה קרה בהם ...
שמנים צמחיים ייחודיים – שמן זוטה לבנה

שמנים צמחיים ייחודיים – שמן זו... שמנים צמחיים ייחודיים – שמן זו...

שמנים צמחיים להבדיל משמנים אתריים, הינם שמנים איכותיים מכבישה קרה בהם הושרה הצמח בתהליך מיוחד וקפדני. במסגרת תהליך הייצור, סופח השמן את התכונות הפעילות של...
שמנים צמחיים להבדיל משמנים אתריים, הינם שמנים איכותיים מכבישה קרה בהם ...