בעיות שינה וחוסר שקט בילדים - bara

בעיות שינה וחוסר שקט בילדים

בעבר אנשים חיו בהרמוניה אמיתית יותר עם הטבע ועם הגוף. גם הם חוו שינויים, מעברים ואף משברים, אך אלו היו באינטנסיביות פחותה בהרבה מאשר כיום. מאחר שהמעברים אותם חוו היו קשורים יותר לטבע, היכולת להתמודד עם משברים אלו הייתה טובה יותר. כיום המרוץ מכריע אותנו. כמות המעברים והשינויים שאנו נאלצים לעבור, בנוסף לאלו הטבעיים (עונות השנה, מילדות לבגרות וכו') הם רבים, עוצמתיים ומהירים כל כך, עד שלעיתים מעבר שכזה עשוי להיות מלווה בחרדה גדולה.

 

ניתן להגדיר את התנודות היומיומיות בחיינו כמעברים: המעבר מיום ללילה, המעבר בין עונות השנה, מעבר מדירה לדירה, מינקות לילדות ולבגרות, מגן לביה"ס ולצבא וכן הלאה. כל מעבר כזה הינו שינוי. כל שינוי יכול להיות נעים והרמוני, אך גם עלול להוות שבר ומשבר בחיי האדם.

 

הדבר נכון על אחת כמה וכמה לגבי ילדים. ילדים מגיבים בצורה שונה לשינויים ולעיתים נראה קשיים אצל חלקם, כגון חרדות, בעיות שינה, בעיות התנהגות ואפילו הפרעות עיכול ותופעות גופניות נוספות. שינויים נוספים בחיים כגון בקיעת שיניים, הולדת אח או אחות, מחלה של אחד מבני המשפחה, מתחים בין ההורים או פרידה שלהם, משפיעים גם הם על התנהגותו של הילד.

 

צמחי מרפא מסייעים בתהליך השינוי וההסתגלות של הגוף והנפש. תהליך המניעה ייעשה בצורה טובה יותר, כאשר הטיפול הצמחי יותאם באופן אישי, תוך מתן דגש על הרגישויות המיוחדות של כל ילד, כגון קשיי עיכול, הפרעות שינה, הפרעות התנהגותיות ועוד. פורמולה מסוג זה מומלצת ללקיחה במשך היום וניתן לקחת מינון נוסף גם לפני השינה. צמחים רלוונטיים בהקשר זה כוללים: פשתה שרועה, ויתניה, סנטלה, עוזרר ועוד. במידה והפרעות השינה קשות ודורשות התייחסות נפרדת, ניתן לקחת פורמולת צמחים ייעודית מש לפני השינה, ובמהלך הלילה – במידה ויש יקיצות. צמחים להשריית שינה איכותית כוללים: פסיפלורה, ולריאן, טיליה, קערורית, מליסה ועוד.