קנה ב 250 ₪ שלם 200 ₪ על כל מוצרי האתר קנה ב 400 ₪ שלם 300 ₪ על כל מוצרי האתר עולם הפטריות של ברא צמחים

תולעי מעיים | Warms | Helminths

תולעים טפיליות נפוצות אצל ילדים, בעיקר בגיל הרך, אך גם בגילאים מבוגרים יותר, בתנאים של היגיינה לא נאותה. ישנו מגוון של תולעים טפיליות והשכיחות שבהן הן תולעי הסיכה. אורכה של תולעת הסיכה פחות מ 1 ס”מ והיא שוכנת בחלחולת – החלק האחרון של המעי הגס. בשעה שהאדם הנגוע ישן, עוזבת תולעת הסיכה את המעי, ומטילה את ביציה על פני שטח העור, סביב פי הטבעת. ביצי התולעת בוקעות לאחר כ 6 שעות, והתולעים חיות כ- 20 יום. זיהום בתולעת הסיכה הינו זיהום מדבק מאד, בעיקר בילדים. ההידבקות בתולעת איננה מסוכנת וגורמת בעיקר לאי נוחות. גרד סביב פי הטבעת ובאזור איברי המין וכן הפרעות בשינה ורגזנות הם הסימנים השכיחים. אם הזיהום קשה, עלולים הסימנים לכלול גם ירידה בתיאבון ובמשקל וחוסר שקט.

 

יש לציין שבעיה זו הייתה נפוצה כבר בימי קדם ואף ביתר שאת, שכן תנאי ההיגיינה הרווחים כיום, לא היו קיימים אז. דרכי הטיפול המסורתיות היו מבוססות בעיקר על צמחי מרפא שונים, מרים וארומטיים –  שגרמו לדחייה של הטפיל מהגוף ופגיעה במנגנון ההתרבות שלו.

 

לצמחי מרפא לטיפול בתולעים ודלקות זיהומיות במערכת העיכול, יש פעילות מחטאת ואנטי- זיהומית ישירה. ערכם המוסף של הצמחים הוא הסיוע וההקלה במקרים של עוויתות, גזים וכאבי בטן. במקרים של זיהומים חוזרים ונשנים חשוב לשלב גם צמחי מרפא שמחזקים את תפקוד מערכת החיסון (למניעת הישנות) ואת תהליכי הפירוק והספיגה במערכת העיכול, וכן צמחים מעוררי תיאבון – אם קיים צורך ספציפי.

 

צמחי מרפא קלאסיים לטיפול בתולעים, שידועים כצמחי מפתח במסורות הרפואית השונות מזה אלפי שנים, כוללים זנים שונים של לענות, קופטיס (צמח רב חשיבות ברפואה הסינית המסורתית), אגוז שחור, שום, אזדרכת הודית, אלת המסטיק, ועוד.

 

טיפול בתולעים צריך להיות קפדני ועקבי, ללא הפסקות, על מנת לחסל את התולעים ולהשמיד את ביציהן. יש לטפל במשך שלושה שבועות, לעשות הפסקה של שבוע ולחזור על הטיפול למשך שבוע נוסף, וחוזר חלילה ע”פ הצורך.

 

בהקשר התזונתי, ישנו קשר הדוק לרמת צריכת הסוכרים בתזונה ולהימצאות התולעים והישנות התופעה. מומלץ להפחית את צריכת הסוכר אצל ילדים ובמבוגרים, לרבות ממתקים, שתייה ממותקת ופחמימות פשוטות. יש להתבסס על כמה שיותר פחמימות מלאות ודגנים מלאים כמו אורז מלא וחיטה מלאה וכן שיפון, גריסי פנינה, כוסמת, קינואה, כוסמין ושיבולת שועל. מומלץ לשלב מזונות הידועים כנוגדי-תולעים כגון שום, בצל, חזרת, קולרבי, פלפל, צנון וצנונית וזרעי דלעת.