קנה ב 250 ₪ שלם 200 ₪ על כל מוצרי האתר עולם הפטריות של ברא צמחים

הגעתי סקפטית, יצאתי המומה! סדנת קולנים עם פיטר גולדמן

הגעתי סקפטית, יצאתי המומה!” אתם רוצים לדעת על הקולנים האלו!
מאת: עידית קרן.

 

את הריאיון הזה ערכתי עם שרון קוצר, סמוך לבואו של פיטר גולדמן ,פסיכותרפיסט בעל שם עולמי, ששינה לרבים כמו גם לשרון קוצר את תפישת עולמו המקצועי – אעז ואומר :את דרך חייו בכלל. הגעתי לריאיון כדי להבין מה בדיוק חולל פיטר גולדמן לשרון והאם כל אחד יכול לזכות בטוב הזה?

 

כדי שתבינו מה קרה לי במהלך הריאיון הזה ולמה יצאתי המומה, אשתף אתכם בעניין רפואי אישי. יומיים לפני הריאיון גילו לי איזו נקודה בכף היד, לא בולטת או נראית לעין אבל כזו שדורשת בדיקה ובעיקר מציקה ומכאיבה. כשאני מחביאה בתיק הפניה לכירורג, אני נכנסת לריאיון בקליניקה של שרון קוצר.

 

מתי הכרת את מר גולדמן?

בשנה האחרונה ללימודים שלי באנגליה, לתואר הרבליסט קליני, ישבנו כמה סטודנטים בקפיטריה, העברנו את הזמן בין השיעורים. פתאום נכנס מר גולדמן בפנים מוארות ומתחיל לדבר איתנו. באנגליה, מרצה שפותח בשיחה חופשית עם סטודנטים שאינו מכיר אינו ענין שבשגרה. כמה דקות אחר כך, אני נכנס באיחור לשיעור, מתיישב מאחור, ומגלה, להפתעתי שהמרצה לנטורופתיה הוא לא אחר מאשר אותו מר גולדמן שפנה אלינו בהפסקה. בהמשך להרצאה, אני ניגש אליו אחרי השיעור ושואל אותו שאלה על טיפול בדיכאון כרוני. הוא מבטיח לי תשובה: “בשיעור הבא. – “תחשוב עליה בבקשה”, הוא אומר לי, שבוע לאחר מכן מול כל הכיתה, ואט אט הכיתה נעלמת לי ורק הוא תופס את הפריים. תקראו לזה חוויה רוחנית, כך או כך, זו נקודת המפנה בחיי המקצועיים. מר גודלמן מתאר את אותה אישה דיכאונית כאילו הוא מכיר אותה, כאילו ראה אותה ויורד לעומקים מבהילים. השיעור הזה איתו, כמו אלו שבאו אחריו, שינו את כל השיח בכיתה ופתחו בפנינו כלים טיפוליים מעשיים ושונים שעד אז אף אחד לא נחשף או חשב אודותיהם.

 

אז פיטר פתח לך כיוונים חדשים?

פיטר גודלמן הקים את “המרכז לכיוונים חדשים” ועומד בראשו. המרכז ממוקם בקנט, אנגליה  והוא אחד המקומות הכי יפים שראיתי. מרבית עבודתו מתמקדת ברמות השונות של התודעה, במטרה לחולל התעוררות

פנימית. לימים, כשחזרתי לארץ ואחרי שקראתי את כתביו של דר שטיינר, החלטתי לטוס לסדנה אצל פיטר, הרגשתי שיש בידיו ידע שאני רוצה להעמיק בו. רק בסדנה שלו הבנתי את עוצמת הדבר ולאן המקצוע שבחרתי יכול להוביל אותי ואחרים.

 

זו יכולת רוחנית גבוהה או כלי טיפולי מעשי?

זו תפישה רוחנית אבל הכלי הוא מעשי לחלוטין. זו למעשה היכולת שלנו להגביר את עוצמת ההקשבה לכל נימי הגוף והנפש, לאבחן ולטפל באופן מיטבי. זו תפישת עולם שיודעת לקרוא בין השורות את הסיפור שמאחורי הבעיה ולא רק לטפל בבעיה עצמה, אלא במה שמזין אותה. הכלים האלו הם כלים פשוטים שהתנסות ואימון בהם, הופכים אותם להיות מדויקים יותר ויותר.

 

אז מה אלו אותם קולנים שהוא הולך להדגים בסדנה?

הרעיון הוא ריפוי באמצעות צליל וצבע. הקולנים מייצרים צליל הרמוני מדויק וממוקד להפליא המאפשר אבחון פשוט ומהיר, הקשבה עמוקה, חידוד ושימוש בחושים נוספים, מאבחנים את אותם מקומות בהם קיימת חסימה בזרימה האנרגטית בגוף ומחזקים את הריפוי הטבעי. כל אחד יכול לשכלל את מיומנות ההקשבה שבו, ובראש ובראשונה מטפלים, זה כוח אדיר ומשמעותי שאנחנו יכולים ליהנות ממנו בכל כך הרבה אפיקים בחיינו שיתרמו לנו לאיזון וצמיחה. זה החיבור האמיתי בין הפיזי לתודעתי, בין גוף לנפש, וזו התפישה לפיה אני חי ומטפל בשילוב צמחי המרפא.

 

לסיום,

כששרון עולה להסברים מטפיזיים גבוהים, זה השלב שאני עוצרת את הריאיון ומבקשת ממנו לפתוח את שקית הבד שמונחת על שולחנו ולהדגים לי, הסקפטיות מציפה אותי אבל שרון לא נבהל. בטוח בעצמו ובכלי הטיפולי, הוא מוציא את הקולנים ומתחיל להפיג צלילים ברחבי החדר סביב הגוף שלי.

 

זוכרים את תחילת הכתבה?  אז הנה אנחנו מגיעים לשיא...

תאמינו או לא (אני לא האמנתי( שרון עוצר מספר פעמים עם הקולן בדיוק, אבל בדיוק, על הנקודה ביד שלי. ..כן, כן, זו עם ההפניה בתיק… וכדי לא להביך אותי הוא ממשיך אבל כל הזמן נעצר שם. מה קרה?אני שואלת אותו… “למה אתה עוצר שם עם הקולן כל הזמן?אני שומע שיש כאן חסימה, יש לך כאן משהו”…

אתם רק יכולים לתאר את הפנים ההמומות שלי… לאט לאט נכנסו שאר העובדים ושאלו אותי “מה קרה”?… זה לגמרי אמיתי, זה עובד!הריאיון נגמר, אין צורך יותר במילים” – אני אומרת לו” – אני אגיע לסדנה.

 

peter