יום עיון בנושא הטיפול הצמחי בסוכרת

10/09/2019

העתיד 1, יקנעם

העלייה המתמשכת בשכיחותה של מחלת הסוכרת בעולם ככלל ובישראל בפרט הפכה את הדיון במחלה ובדרכי הטיפול בה לנושא בעל חשיבות דרמטית לבריאות הציבור.
נכון ל-2019 מספר חולי הסוכרת בעולם עומד על למעלה מ-240 מיליון איש! ובישראל לבדה כחצי מיליון איש מקבלים טיפול למחלת הסוכרת. 

כפועל יוצא של נתונים מדאיגים אלו, מופנים משאבים עצומים לחקר המחלה ולפיתוח דרכי טיפול חדשניות בה. 
צמחי מרפא שימשו לאורך ההיסטוריה ככלי יעיל לטיפול במחלת הסוכרת ובסיבוכיה וממשיכים למלא תפקיד זה גם כיום, החל בטיפול בשלב הטרום סוכרת (Prediabetes) ועד לטיפול בסיבוכי המחלה במצבים מתקדמים.

במפגש מיוחד זה בסדרת "צומחים קדימה" נעסוק בבחינת המחקרים העדכניים העוסקים בסוכרת ונסקור את כלל שיטות הטיפול הטבעיות והקונבנציונליות במחלה.

*ההרשמה לאירוע נסגרה עקב רכישת כלל הכרטיסים ותפוסה מלאה. 

מה בתוכנית?

09:30-10:00
התכנסות: רישום וכיבוד קל
09:30-10:00
10:00-10:15
דברי פתיחה
10:00-10:15
10:15-11:15

צמח הג'ימנמה - להאט ולשלוט בדחף התזונתי

מערכת העיכול של האדם המודרני עובדת כמעט ללא מנוחה ומתמודדת עם מגוון עשיר ביותר של מקורות תזונתיים, מגוון שהוא תולדה של "התנפלות אבולוציונית" על מקורות מזון, טעמים ומרקמים המאפיינת כיום את התזונה האנושית. עומס מטבולי זה מגביר עוד יותר את הדחף התזונתי (תיאבון עודף) וגורם לצבירת משקל, סוכרת ולמחלות נוספות.

צמח הג'ימנמה הינו אחד מצמחי המרפא הנחקרים והשימושיים ביותר בעולם והוא מסייע באופן ישיר לוויסות רמת הסוכר בדם, להפחתת הצורך באכילה עודפת ולהגברת החסכנות והיציבות המטבולית!במפגש זה נלמד להכיר את תכונותיו המיוחדות של צמח הג'ימנמה ואת דרכי השימוש בו לטיפול בסוכרת, בטרום-סוכרת (Prediabetes) ובהפרעות מטבוליות נוספות.

שרון קוצר, הרבליסט קליני

10:15-11:15
11:15-12:00

"אנשים מתוקים"

רוב המטופלים הסובלים מסוכרת יציגו תמונה מעורבת של חוסר צ'י, יין, נוזלים, יובש וחום. כשמביטים ברשימת הצמחים ופורמולות הנפוצות לשימוש במקרים אלה חלק מהצמחים הם בעלי טמפרטורה חמה, וחלקם מגיעים לאברי מטרה שלא בהכרח יהיו מכוונים ללבלב/טחול (כמו לריאות למשל). מה ההיגיון הטיפולי העומד מאחורי הבחירות הללו? אלו עקרונות טיפול נבחר בהתמודדות עם סוכרת? כיצד בוחרים את העיקרן הטיפולי המתאים למטופל המסוים? בהרצאה נעסוק בסוגיות אלו וכן ננתח את קבוצות הצמחים לפי עקרונות הטיפול השונים ונדון בשיטות לביצוע בחירה מושכלת בקבוצת הצמחים המתאימה.

ירון סופר, מטפל ברפואה סינית, Dip Ac & C.H

11:15-12:00
12:00-12:45
הפסקה וכיבוד קל
12:00-12:45
12:45-13:30

"שביל האיזון לחולה הסוכרתי"

הגישה הרפואית לטיפול בסוכרת עברה בשנים האחרונות תמורות רבות ומהותיות, ביסודן מעבר מגישה גלוקוצנטרית לגישה מולטיפקטוראילית. מטרת התרופות לסוכרת כיום אינה רק לאזן את רמות הסוכרים אצל המטופל אלא גם לספק הגנה לפעולת הלב, לפעולת הכליות וככלל להפחית את התמותה מסוכרת.

בהרצאה זו נלמד על דרכים שונות לתיקון ערכי טרום סוכרת לערכים נורמוגליקמים, על התמורות במנגנונים הטיפוליים ובתרופות עצמן וכן נדון באופן היעיל ביותר לשילוב טיפול בצמחי מרפא בחולה הסוכרתי והטרום סוכרתי.

ד"ר מיכאל ויינפאס, רופא סוכרת והרבליסט קליני

12:45-13:30
סגירת תפריט
×

עגלת קניות