קנה ב 250 ₪ שלם 200 ₪ על כל מוצרי האתר קנה ב 400 ₪ שלם 300 ₪ על כל מוצרי האתר עולם הפטריות של ברא צמחים

עלי פטל | Rubus idaeus

משפחה: ורדיים, Rosaceae.

 

שמות נוספים: Raspberry Red.

 

חלק בשימוש: עלים – fol.

 

רקע כללי ושימוש מסורתי: שמו הלטיני של הצמח Idaeus נלקח מהר “איידה” שבטורקיה, הסמוך למקום גידולו המקורי. הפטל האדום הוא שיח רב שנתי המתנשא לגובה של כשני מטרים והוא נפוץ באזור אירופה, המזרח התיכון, אסיה וצפון אמריקה. השיח גדל בר באזורים מיוערים וצומח מחדש מדי שנתיים. עלי המין R. idaeus הם המוכרים ביותר בשימוש רפואי, מתוך מינים רבים של פטל אדום, בהם גם המין בר בישראל – Rubus sanguineus. לעלי הפטל הישראלי ישנן תכונות רפואיות דומות לפטל האדום, אם כי המין הישראלי נבדל ממנו בשל תכולת טאנינים גבוהה יותר. עלי הפטל האדום היו בשימוש של הרפואה המסורתית במקומות שונים בעולם, לטיפול במגוון של מצבים המיוחסים למערכת הרבייה הנשית. במשך מאות שנים מיילדות נהגו להשתמש בעלים – על מנת לזרז  צירי לידה ולהקלה על הכאב בזמן הלידה. מחקרים שנעשו עוד בשנות ה-40, דיווחו על יעילות של חליטת עלי הפטל לטיפול בכאבי מחזור קשים במיוחד (Dysmenorrhoea).

 

רכיבים עיקריים: Quercetin glycosides, kaempferol, Tannins (2.6-6.8%), Flavonoids.

 

תכונות רפואיות עיקריות:

  • מכווץ (Astringent).
  • מחזק טונוס רחם ושרירי רצפת האגן (Uterine tonic).
  • מפחית כיווצים ועודף מתח באזור הרחם ושרירי רצפת האגן (Uterine relaxant).

 

התוויות ושימושים עיקריים:

  • חיזוק במהלך היריון וכהכנה לקראת הלידה: עלי הפטל תומכים בעומס הנוצר על רצפת האגן והרחם. כאשר שרירי הרחם בזמן הלידה נמצאים במצב אופטימאלי – הסיכוי להתפתחות סיבוכים והאטה נמוך יותר ומקצב הלידה מתפתח ברמה המצופה. בנוסף, עלי הפטל ידועים בהשפעתם להגמשת מפרק ה- Pubic Symphysis (פתח האגן) לקראת הלידה.
  • צירי לידה מוקדמים / החשת צירים וזירוז לידה.
  • חיזוק ושמירה במקרים של היריון בסיכון וחשש להפלות.
  • כאבי מחזור הנגרמים בשל עודף או חוסר טונוס של שרירי הרחם.

 

התוויות נגד ואזהרות:

  • היריון: מומלץ לקחת החל מהשבוע 26-28 והלאה.
  • הנקה: בטוח לשימוש.

 

מינונים מומלצים:

טינקטורה 1:3- 10-40 מ”ל בשבוע, כחלק מפורמולה

צמח יבש: 2-4 כפיות X 2-3 כוסות ביום.

 

איכויות:

יבש, קריר, מכווץ, מניע. 

הכתוב מסתמך על גישות הרבליסטיות ונטורופתיות מסורתיות. למען הסר ספק המידע אינו מהווה המלצה רפואית מוסמכת ואינו מיועד להנחות את הציבור או לשמש לגביו כהמלצה או הוראה או עצה לשימוש או שינוי או הורדה של תרופה כלשהי, ואין בו תחליף לייעוץ רפואי פרטני או אחר. נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות והנוטלים תרופות מרשם – יש להיוועץ ברופא לפני השימוש. המונח 'צמחי מרפא' מתייחס להגדרה המקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.

המידע הינו מידע כללי על צמחים בודדים ולא נבדקו המוצרים של ברא צמחים