קנה ב 250 ₪ שלם 200 ₪ על כל מוצרי האתר קנה ב 400 ₪ שלם 300 ₪ על כל מוצרי האתר עולם הפטריות של ברא צמחים

בעיות באון הגברי | Erectile dysfunction

אין אונות מתבטאת בירידה בתפקוד המיני שגבר חווה ביחס לתפקוד המיני הרגיל שלו, כפי שהוא מכיר, אם כי ההגדרה המדויקת של המושג היא חוסר יכולת מוחלט להגיע לזקפה, בעיות להגיע לזקפה באופן עקבי, או נטייה לזקפה לפרק זמן קצר מאוד. הזקפה הגברית מערבת גירוי תחושתי ומנטאלי שמפעיל אזורים שונים במערכת העצבים. מסרים עצביים גורמים לשרירים זעירים באיבר המין להיות רפויים, ובעקבות זאת מוזרם דם הממלא את חללי הרקמה הספוגית לאורך איבר המין.

 

אז למה זה קורה?

בעיות בתפקוד המיני קשורות למספר גורמים אפשריים:

  • הפרעות בזרימת הדם: למשל כתוצאה מטרשת עורקים או בעיות בזרימת הדם ההיקפית, לעיתים קיימות בעיות לאחר ניתוח בכלי הדם שפוגע באספקת דם תקינה לאיבר המין.
  • בעיה עצבית: עשויה לנבוע מחבלה מקומית, מסוכרת, טרשת נפוצה, שבץ, מחלות של עמוד השדרה התחתון.
  • שימוש בתרופות: כ- 25% ממקרי האין אונות הם תוצאה של תרופות (תרופות ליתר לחץ דם, תרופות פסיכיאטריות, נוגדי דיכאון ותרופות להרגעה), וגם שימוש בסמים ובאלכוהול.
  • חוסר איזון הורמונאלי
  • גורמים נפשיים: מתח ממושך, דיכאון, חרדת ביצוע, לחץ, בעיות בעבודה, תחושת אשמה, בעיות בזוגיות, פחד מקרבה, יחס דו ערכי לזהות המינית ועוד.
  • תזונה לקויה: תזונה המורכבת בעיקר ממזונות עתירי שומן ודלים בנוגדי חמצון, ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. תזונה שכזו עלולה לעכב את זרימת הדם אל איבר המין.
  • עישון: משפיע על כלי דם ומשפיע לרעה על רמה של הורמוני מין גבריים.

 

מהם עקרונות הטיפול בצמחי מרפא?

העיקרון המרכזי שעומד בבסיס הטיפול הצמחי הוא בניית פורמולת צמחים בהתאמה אישית לצרכים האינדיבידואליים של כל מטופל, בהתבסס על המקור לבעיה. למשל, כשקיים ברקע חוסר איזון הורמונאלי, נשלב בפורמולה צמרים שמווסתים ומשפיעים על המערך ההורמונאלי. אחד מהצמחים שנחקרו בהקשר זה הוא הקטב המצוי (Tribulus terrestris). נמצא כי נטילת עלי הצמח במיצוי  יבש מתוקנן בכמות של 750 מ”ג ליום, למשך 5 ימים, תרמה לעליית הורמוני המין LH וטסטוסטרון בגברים.

כשיש בעיה בסרקולצית הדם, נשלב בפורמולה צמחים הידועים כמגבירים את זרימת הדם ההיקפית. אחד מהצמחים שנחקרו בהקשר זה הוא הג’ינסנג הקוריאני, שברפואה הסינית המסורתית נודע בהשפעתו המעוררת על היצר והאון המיני של הגבר. מחקרים הדגימו שיפור בליבידו ובתפקודי זקפה בגברים שנטלו את תמצית הצמח. החוקרים משערים שהצמח תורם לייצור מוגבר בגוף של חנקן חמצני שגורמת להרחבת כלי הדם  באיבר המין.

 

כשהגבר שרוי בחרדות ובדאגות על רקע התפקוד המיני הירוד, חשוב לטפל בכך, בכדי לא להיכנס למצב של מעגל קסמים אין אונות – חרדות – אין אונות. ניתן לתמוך במערכת העצבים עם צמחים כגון מליסה, פסיפלורה, פשתה שרועה וולריאן. צמחים אילו תורמים לתחושה של “הורדת הילוך” ונינוחות במצבים של חרדות ומתחים. במקרים של רמות סטרס גבוהות לאורך זמן, חשוב מאוד לשלב גם צמחים אדפטוגנים (Adaptogen). צמחים אלו תומכים בבלוטת האדרנל שמייצרת בגוף את הורמוני הסטרס אדרנלין וקורטיזול. האדפטוגנים מסייעים במניעת שחיקת בלוטת האדרנל מאחר והם מכילים רכיבים הדומים במבנה שלהם למבנה של הורמוני הסטרס שהגוף משתמש בהם, ובכך נמנע מצב של עומס יתר על הבלוטה. צמחי מרפא אדפטוגנים כוללים את הג’ינסנג הקוריאני, את הויתניה המשכרת (שגם תומכת במערכת העצבים ויש לה השפעה מרגיעה), את פירות הסכיזנדרה הסינית, את שורש האסטרגלוס, ועוד.

 

מה עוד ניתן לעשות:

במסגרת הטיפול באין אונות מומלץ לא לעשן ולא להיחשף לעשן סיגריות וסמים קלים. ניקוטין הוא אחד מהגורמים הידועים לאין אונות. בנוסף, פעילות גופנית סדירה וקבועה מומלצת ביותר, מאחר והיא ממריצה את זרימת הדם, מפיגה מתחים, וחשובה להורדת רמות סוכר גבוהות בדם (חשוב לסוכרתיים הסובלים מאין אונות על רקע המחלה). נמצא שפעילות גופנית יומיומית מתונה משפרת את התפקוד המיני. ספציפית, במחקר שנערך על 55 גברים בני 59 בממוצע עם בעיות זקפה, נמצא כי תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן פטרו את הבעיה אצל 40% מהגברים, ו-35% מהם ראו שיפור משמעותי. כמובן שחשוב להוריד את הסטרס והמתחים, ומומלץ לפנות לטיפול אשר יסייע בהסרת המכשולים הנפשיים.