מוצרי קוסמטיקה טבעית ושמנים אתרים ב-20% הנחה בקניית שלושה מוצרים מקטגוריות הסופר פוד קבלו אבקת לוקומה במתנה מוצרי חורף - הסדרה הסינית, פנדה וברא מגן ב-20% הנחה עולם הפטריות של ברא צמחים

כאבי מחזור | כאבי וסת | Dysmenorrhea

וסת תקינה צריכה להופיע במחזוריות קבועה ללא כאבים משמעותיים, קרישי דם או תופעות נלוות אחרות, ומשך הדימום נע בין ארבעה לשבעה ימים. במחזור שמסתיים ללא הפריה של הביצית, יש ירידה חדה ברמות הורמוני המין הנשיים (האסטרוגן והפרוגסטרון) שגורמת להיצרות של כלי הדם ברירית הרחם, ובכך פוחתת זרימת הדם שמזין את הרירית, והיא מתחילה לנשור ולהתפנות מהגוף. שרירי הרחם מתכווצים בכדי לסייע בפינוי הרירית שנשרה, וכיווץ זה הוא הגורם העיקרי לכאבי מחזור.

 

גורמים שמחמירים כאבי וסת

  • גילאים צעירים – הכאבים נפוצים בקרב נערות צעירות עם תחילת הווסת.
  • מתח וסטרס – עשויים לפגוע בתפקוד הורמונלי תקין.
  • תזונה לקויה
  • שימוש בתרופות או בגלולות – גורם לשיבוש בתהליכים הטבעיים של הגוף.
  • בעיות גינקולוגיות כגון אנדומטריוזיס או מיומות.
  • גנטיקה.

 

בראייה הוליסטית, כל הגורמים הללו גורמים לתקיעות במערכת, לזרימת דם לא סדירה, התכווצויות ולהתפתחות של תהליכים דלקתיים מקומיים באזור הרחם והאגן.

 

הטיפול בכאבי מחזור מתחלק לטיפול אקוטי (בזמן כאבי הווסת) ולטיפול מאזן, המתמקד בשורש הבעיה (לאורך כל החודש). בראש ובראשונה יש צורך בהתחקות אחר מקור התקיעות (הסטגנציה) ובסילוק התנאים שהובילו לאותה התקיעות. למשל, ניתן לווסת באמצעות צמחי מרפא רמות גבוהות ולא תקינות של ההורמון אסטרוגן, ניתן להשפיע בעקיפין על רמות האסטרוגן על ידי תמיכה בכבד שאחראי על פירוק ופינוי של אסטרוגן מהגוף, וגם לטפל ברמות גבוהות של מתח – במידה וקיים צורך.

 

בזמן המחזור ישנם צמחי מרפא המסייעים להקלה על כיווצי הרחם, וכאלו שמסייעים בפינוי עודפי נוזלים כאשר לכאבי המחזור נלוות תופעות של אגירת נוזלים, נפיחות ובצקות.

 

צמחי מרפא חשובים לטיפול בכאבי וסת

אנג’ליקה סינית: הצמח מגביר ומחזק את זרימת הדם לאיברים ברצפת האגן כגון הרחם והשחלות, ובכך מטפל בכאבי מחזור על רקע של תקיעות דם. בנוסף, הצמח מסייע בבניית רירית הרחם ובהסדרת המחזור החודשי, משפר תהליכי עיכול וספיגה, אנמיה וחולשה כללית.

 

קמומיל/בבונג: אחד מצמחי המרפא הנפוצים בעולם. הוא ידוע בעיקר בהשפעותיו האנטי דלקתיות, אנטי עוויתיות ומרגיעות על מערכת העיכול, אך יש לו גם תכונות חשובות בטיפול בבעיות הקשורות למערכת הרבייה הנשית ולמחזור החודשי. הצמח בעל פעילות אנטי עוויתית ישירה על שריר הרחם ועל כן מקל על כאבי מחזור עוויתיים, הוא מסייע להסדרת הווסת ובונה את רירית הרחם בצורה תקינה.

 

פאוניה לבנה: הצמח לקוח מהרפואה הסינית והוא ספציפי לבעיות הקשורות למחזור החודשי כגון: אי-סדירות, אל ווסת, וויסות הדימום (לדימום חלש או בלתי פוסק) וכאבי מחזור. לצמח פעילות אנטי-עוויתית ובכך הוא מקל על כאבי מחזור, הוא משפר את טונוס הרקמה השרירית של הרחם, וכן את זרימת הדם לרחם ולשחלות ועוזר לביוץ תקין ובניית רירית הרחם.

 

קוהוש שחור: הקוהוש השחור מהווה צמח מפתח לאיזון המערכת ההורמונלית הנשית, טוניק (מחזק תפקוד) לרחם ומקדם מחזור המותווה לטיפול במגוון רחב של בעיות הקשורות למערכת הרבייה הנשית ולמחזור הוסת, לרבות איזון הורמונלי ואיזון תפקוד מערכת הרבייה, מחזור לא סדיר, אל-וסת, כאבי מחזור, התסמונת הקדם-וסתית, תסמונת השחלות הפוליציסטיות וכן לטיפול בתסמיני גיל המעבר. לצמח פעילות נוגדת עווית רחם ונוגדת דלקת, אשר הופכת אותו לאידיאלי לטיפול בכאבי מחזור המלווים בחוסר נוחות וכאב מושך בגב התחתון וברגליים.

 

אספרגוס הודי: ידוע בשימושו  לטיפול בבעיות הקשורות למחזור החודשי, כגון התסמונת הקדם-וסתית, כאבי מחזור, מחזור לא סדיר. הוא נחשב כטוניק לרחם וכמאזן הורמונלי בעל פעילות פיטואסטרוגנית עדינה. במסורת של הרפואה ההודית לאספרגוס פעילות המקדמת את החוסן הפיזי והנפשי, משפרת את מנגנוני ההגנה הטבעיים של הגוף ותורמת לאריכות ימים. בסנסקריט הוא נקרא ‘צמח אלף הבעלים’ בשל השפעתו כאפרודיזיאק, והוא נחשב לצמח מפתח לטיפול בבעיות גינקולוגיות מגוונות, לאיזון הורמונלי ולתמיכה במערכת הרבייה הנשית.