מוצרי קוסמטיקה טבעית ושמנים אתרים ב-20% הנחה בקניית שלושה מוצרים מקטגוריות הסופר פוד קבלו אבקת לוקומה במתנה מוצרי חורף - הסדרה הסינית, פנדה וברא מגן ב-20% הנחה עולם הפטריות של ברא צמחים

מערכת החיסון בילדים

בכל יום ובכל רגע, נתון כל אחד מאתנו לחשיפה עצומה ובלתי פוסקת לגורמים מזהמים שונים כגון וירוסים, חיידקים ופטריות ובכל זאת, אצל מרבית הילדים החשיפה אינה מעוררת התפתחות מחלה באופן קבוע ורציף. על מנת להבין כיצד מתגונן הגוף מפני גורמים מזהמים אלה, יש להבין את רעיון מערכת החיסון על פי הגישה הנטורופטית והרפואה הסינית. ככלל, ניתן לומר כי הסיבה המקורית להתפתחות מחלה אינה נוכחות של מזהמים שונים, שכן אלה קיימים תמיד ובשפע, אלא חולשת מערכות ההגנה השונות של הגוף – הן המאפשרות לגורמים מזיקים אלו לחולל מחלה. לכן, על פי רוב נדרשת תמיכה נוספת בייצוב קו ההגנה הראשון כמו גם בחיזוק מערכות ייצור האנרגיה. במקרים רבים, ילדים מגיעים לטיפול משלים אחרי “מסכת התעללות”, הכוללת שימוש בחומרים חזקים, שלא רק שיוצרים נזק ארוך טווח, אלא פוגעים ביכולתו של הגוף לפתח את מערכות ההגנה שלו, אינם מאפשרים שיקום הולם לאחר המערכה ובסופו של יום, מחלישים מאוד את המטופל. לכך ניתן להוסיף את העובדה, כי ילדים רבים אינם ניזונים כראוי החל מתקופת ינקותם.

 

צמחי מרפא ומערכת החיסון:

משחר האנושות ליקטו בני האדם שורשים, עלים וחלקי צמח אחרים, כמזון זמין וכן למטרות ריפוי שונות ומגוונות (לעיתים גם לצורך פולחן), כאשר בכל איזור השתמשו בצמחייה המקומית בהתאם לתרבות ודרך החיים, הצרכים הרפואיים של האוכלוסייה המקומית וכו’. רפואת צמחים במיטבה, ניכרת בעיקר בטיפול במחלות שגרתיות, כמו מחלות חורף נפוצות, כמענה לצורך קיומי שהיה קיים מאז ומעולם. החורף הוא בד”כ העונה בה אנשים נוטים לחלות יותר ולהידבק במחלות זיהומיות מסוגים שונים, ויראליות וחיידקיות. בעונה זו, השהייה היא רוב הזמן במרחב סגור ולא תמיד מאוורר, מגדילה את האפשרות להדבקה – במיוחד כאשר מדובר בילדים צעירים בגיל הגן (מעל גיל 3). לבעיות נפוצות כמו שפעות והתקררויות, ליחה, שיעול, נזלות וכו’ – קיים מענה הולם במגוון הצמחים מקטגוריית “מחזקי מערכת החיסון”.

 

אכינצאה

מוצא הצמח הוא מצפון אמריקה, שם הוא כבר ידוע בשימוש מזה מאות שנים ברפואה האינדיאנית המסורתית. טרם עידן האנטיביוטיקה, האכינצאה הייתה הצמח המוביל לטיפול בזיהומים שונים, הכשות נחשים, פריחות עוריות וכו’. השורשים של שלושת הזנים העיקריים של האכינצאה שימשו כמחזקים אפקטיביים של מערכת החיסון.

ברמה הפשוטה ביותר, זני האכינצאה הדגימו מחקרית פעילות שהעצימה את האפקט הכללי של מערכת החיסון ע”י הגברת פעילותם של תאים חיסוניים בלעניים (פגוציטים). בנוסף, האכינצאה נחשבת בראייה הוליסטית לצמח בעל איכות מניעה ודינאמית, שמסייע בהגברת זרימת דם (הדם מכיל את תאי מערכת החיסון) לאזור שנפגע על ידי פלישת המזהם. כמו כן, השורש המריר בטעמו ידוע כמשפר תהליכי ספיגה ועיכול. עניין זה חשוב, כיוון שפירוק חלקי ולא יעיל של המזון עלול ליצור תחושת כבדות ועייפות המחלישה את אנרגיית הגוף, ולגרום לעומס מטבולי שעשוי להחליש את תפקוד מערכת העיכול והכבד. בראייה הוליסטית, כל הגורמים האלו עשויים בסופו של דבר לפגוע ביעילות התגובה החיסונית של הגוף.

 

אסטרגלוס 

זהו צמח חשוב ביותר ברפואה הסינית מזה אלפי שנים, ולאחרונה תפס מקום נכבד גם ברפואת הצמחים המערבית. השורש משמש בעיקר לחיזוק ומיקוד מערכת החיסון ולטיפול בזיהומים וויראליים. האסטרגלוס ידוע כמחזק (Tonic) כללי של הגוף וכן של המערכת הקרדיו-ווסקולרית ומערכת העיכול, ומסייע לספיגה והטמעה של רכיבי מזון. האיכות המייבשת של הצמח הופכת אותו לצמח חשוב במחלות המערבות “קור ולחות” בגוף (מושגים הלקוחים מהרפואה הסינית המסורתית), כמו דלקות אוזניים.
בנוסף, הצמח חשוב בטיפול כאשר קיימת ברקע אלרגיה, הגורמת לנזלות ולליחה כרוניות. מחקר עדכני הדגים את יעילות האסטרגלוס בטיפול באסתמה על רקע אלרגי במנגנון של דיכוי תגובתיות-יתר של דרכי הריאות. במחקר נוסף נבחנה יעילות הטיפול במצבי נזלת אלרגית עונתית, ונצפתה הפחתה משמעותית בתסמינים ובמדדי הנוגדנים (מדדים של אלרגיה) בדם.

 

סמבוק שחור 

פרחי ופירות הסמבוק נפוצים ברפואה המסורתית באירופה במשך מאות שנים. הם ידועים כבעלי איכות מייבשת ומרככת, מפחיתת גודש וליחה בדרכי הנשימה, ומייזעת. הם משמשים לטיפול בשפעות ובהצטננויות וכן לטיפול במצבים דלקתיים המלווים בגודש במערכת הנשימה העליונה כגון סינוסיטיס, דלקות אוזניים, קדחת השחת והורדת חום גבוה.  מחקר קליני מבוקר וכפול-סמיות שנערך בישראל בחן את פעילותו האנטי-ויראלית של הסמבוק כנגד מספר סוגים של נגיף השפעת (Influenzavirus A, B). במחקר דווח על הקלה משמעותית בתסמינים ב- 93.3% מהמקרים לאחר יומיים של טיפול, ועל ריפוי מלא ב- 90% מהמקרים לאחר שלושה ימי טיפול.

 

פטריית ריישי

פטריית הריישי הוא צמח קלאסי ברפואה הסינית המסורתית, שמגביר את יכולת הגוף להסתגל למגוון גירויים ושינויים סביבתיים, תוך שמירה על האיזון הפנימי. הריישי מסייעת באיזון מערכות הגוף במצבים רבים של מחלות כרוניות ותסמיני חולשה. היא מחזקת את תפקוד המנגנון החיסוני, ויש לה פעילות אנטי-ויראלית ישירה. היא מותווית לטיפול בחולשה חיסונית, באלרגיות, באסתמה ובמחלות ויראליות ועוד. היא מכילה רכיבים רבי-סוכרים (beta-glucans), שאף נחקרו בהקשר של השפעתם על מערכת החיסון.

 

ויתניה משכרת

הויתניה  נקראת גם “הג’ינסנג ההודי”, בשל פעילותה כצמח מחזק  ומאתן שמעלה רמות אנרגיה וחיוניות, וברפואה ההודית המסורתית היא ידועה כתורמת לאריכות ימים. כמו כן היא משמשת כנוגדת את השפעותיו של סטרס מתמשך. הויתניה נבדקה מחקרית כנוגדת דלקת, ויש לה תפקיד חשוב במערך הצמחים המשמשים לטיפול במגוון מצבים דלקתיים כרוניים. בנוסף, הויתניה נחשבת למחזקת מערכת חיסון, ומחקרים הדגימו את השפעתה על העלאת הספירה הלבנה בדם, והגברת פעילות תאי חיסון שונים, ועל כן היא משמשת ברפואת הצמחים לתמיכה בשיפור יכולת הגוף להילחם בזיהומים. שורש הויתניה עשיר בברזל, ויש לו השפעה כללית מרגיעה, כי שאף נבדק מחקרית.