קנה ב 250 ₪ שלם 200 ₪ על כל מוצרי האתר קנה ב 400 ₪ שלם 300 ₪ על כל מוצרי האתר עולם הפטריות של ברא צמחים

על בטן מלאה: חשיבות פינוי פסולת מהמעי במהלך ניקוי רעלים

הנחת היסוד היא שהיכולת של גופנו לנטרל ולהפריש רעלים טבועה בנו מלידה, אבל עם השנים המחקרים והניסיון הקליני מצביעים על שני דברים חשובים: האחד – שחשיפה לרעלנים עשויה לגרום למחלות, חלקן קשות. רעלנים עשויים להימצא בתזונה מעובדת, במקורות מים, הם חודרים לגופנו דרך עישון, שימוש בחומרי תיעוש, הדברה וריסוס, בחשיפה של העור למוצרי קוסמטיקה תעשייתיים וכדומה. חשיפה מוגברת לרעלנים עשויה לגרום לעומס על אברי הטיהור והפינוי ואף למעין “בלבול” ביוכימי שעלול לפגום בתפקוד התאים, האיברים והמערכות. דבר נוסף הוא שמחלות רבות מתחילות בעצם במערכת העיכול. זוכה פרס הנובל, פרופסור איליה איליץ’ מצ’ניקוב, רופא וביולוג רוסי טען במחקריו כי “החיים והמוות מתחילים במעיים”, וטענה זו זכתה לסיקור נרחב.

 

מאת: תמר צוברי, מטפלת בשיטת קולון הידרותרפיה, נטורופתית, אירידיולוגית, מטפלת בצמחי מרפא ובארומתרפיה

 

הידרוקולוניק

 

לפניכם מאמר העוסק בתהליך ניקוי הגוף בראיה נטורופתית ומפרט על הדרכים השונות בהן ניתן לתמוך באמצעות הרפואה המשלימה בפינוי הפסולת מגופינו כדי לייעל תהליך זה.

 

בבואנו לבחור תוכנית לניקוי רעלים, חשוב שנלמד כמה מושגי יסוד כדי שנבין קצת יותר לעומק את חשיבות הפרשת הרעלנים אל מחוץ לגופנו.

הגוף הוא מכונה מדהימה הפועלת בארבעה שלבים: קליטת רכיבי תזונה, פירוקם לחומרי הזנה, ספיגת חומרי ההזנה אל התאים ופליטת תוצרי הלוואי שאינם משרתים את הגוף על ידי מערכת ההפרשה.  

ברפואה המשלימה ישנן שיטות שונות לביצוע תהליך הנקרא “ניקוי רעלים”, שמטרתו תמיכה ממוקדת בפעילות הטיהור והפינוי של רעלים מהגוף.

 

כיצד מתבצע תהליך הניקוי?

  • על ידי התאמה תזונתית של רכיבי מזון טבעיים, קלים לעיכול ונקיים מחומרי עיבוד ותיעוש. מרביתם מכילים נוגדי חמצון ורכיבים צמחיים החשובים לתהליך טיהור ופינוי רעלים מהגוף.

  • על ידי התאמת צמחי מרפא המשמשים ברפואת הצמחים המסורתית לתמיכה בתהליך הניקוי. צמחי מרפא רבים מכילים נוגדי חמצון המגנים על הכבד ומשתתפים בתהליך הטיהור מרעלים, וחלקם תומך בהמרצה עדינה של תהליכי העיכול והפינוי במערכת העיכול.

  • על ידי התאמת פעילות גופנית ועבודת הרגעה עצבית, במטרה לעודד תקשורת אופטימלית בין מערכות הגוף השונות, למשל בין המערכת ההורמונאלית ומערכת העצבים.

  • על ידי סיוע לתהליך פינוי הפסולת ממערכת העיכול באמצעות חוקן או טיפול של שטיפת המעי הגס (קולון הידרותרפיה) במטרה לסלק הצטברות של שכבת פלאק מדופנות המעי.

 

שכבת הפלאק במעי הגס: הגורמים והטיפול

למעי הגס חשיבות רבה בתהליך הניקוי והפינוי, אך לעיתים מתקשה איבר חשוב זה לבצע את עבודתו, מסיבות כגון ישיבה ממושכת במשך היום, ישיבה בשירותים בתנוחה שאינה מותאמת למערך הגוף, תזונה עתירת גלוטן וסוכר, מחסור בנוזלים, גורמים פרזיטיים ועוד. מתברר שלפחות %30 מהאוכלוסייה מתפנים באופן חלקי. כאשר הפינוי אינו מלא, תוצרי פסולת שנמצאים בתהליך ריקבון מייצרים גירוי מתמשך למעי להתפנות, והמעי מגיב באמצעות הפרשה רירית מעל שכבת הריקבון. הפרשה זו יוצרת שכבה הנקראת ‘שכבת פלאק’, בדומה להצטברות הפלאק הדנטלי מעל השיניים. במקרה של הפלאק הדנטלי, לא משנה כמה נצחצח את השיניים, תמיד נזדקק לשיננית שתגרד החוצה את המצע החיידקי. באופן דומה, אצל רוב האוכלוסייה שכבת הפלאק במעי לא מצליחה להתפנות החוצה, ושכבת הריקבון משמשת מצע לשגשוג גורמים מזהמים. 

 

משכך, החשש הוא שדם אשר מתנקז מהמעי הגס אל הכבד יכיל בתוכו רכיבים רעלנים שהצטברו בשכבת הפלאק, והכבד יצטרך להשקיע אנרגיה רבה בנטרולם. בראייה נטורופטית, כשכמות הרעלים איתה צריך הכבד להתמודד כ”פילטר” היא רבה, הוא מתחיל ל”אבד את כוחו” – מצב שעלול לגרום לאגירת רעלים ברקמות השומן בגוף – לטווח ארוך. אותה שכבת פלאק עשויה אף לגרום לדילול פלורת המעי – הפרוביוטיקה,  אשר יש לה תפקיד חיסוני חשוב בגופנו.

 

מסיבות אילו, הנטורופתיה גורסת כי הצטברות של פסולת ורעלים על דופנות המעי הגס מפריעה לתהליכי הניקוי האופטימאליים של הגוף. וכאמור, אין ניקוי אופטימאלי ללא פינוי מלא. מניסיוני הקליני רב השנים עולה, כי ניתן להאיץ תהליך של ניקוי גוף תזונתי, אם משלבים אותו עם טיפול של קולון הידרותרפיה. הטיפול מתבצע באמצעות מכשור ייעודי המותאם בדיוק למטרה עדינה זו, בתהליך שמאפשר שטיפה של המעי הגס במים חמימים (בטמפרטורה מבוקרת). המים מרככים שיירי מזון לא מעוכל ופסולת הדבוקים אל דפנות המעי ומאפשרים את הוצאתם באופן עדין ובטוח. בשנים האחרונות שיטת הקולון הידרותראפיה צברה תאוצה רבה והיא נלמדת ומיושמת במדינות שונות בעולם. במהלך הטיפול, ניתן אף לאבחן דרך מצג אקווריום את הפסולת הנפלטת מהגוף, ובהתאם לכך ניתן להתייחס באופן פרטני למצב הבריאותי של המטופל. ההליך אינו כואב, הוא מצריך התאמה אישית ונהוג לשלב אותו בתוכנית ניקוי והבראה בלבד. ברוב המקרים התוצאה מורגשת כמעט באופן מידי לאחר הטיפול: תחושת רעננות וקלילות, הקלה בהרגשת כובד ונפיחות בטנית ואפילו שמחה!

 

 

תמר צוברי היא נטורופתית, מורה ומטפלת בשיטת קולון הידרותרפיה, מוסמכת מטעם G-pact ו-I-Act מטעם הארגון הבינלאומי לקולון הידרותרפיה, והיא מייסדת אגודת המטפלים לקולון הידרותרפיה בישראל.