קונים ב 250 משלמים רק 200 בהתאם לתקנון תוכן לחיזוק הגוף והנפש מהיום קונים יותר משלמים פחות, הנחת כמות על מגוון מוצרים נבחרים באתר

חגיגות שנה חדשה בסין

חגיגות ראש השנה בסין משלבות טקסיות והקפדה על פרטים עם צבעוניות רועשת. איך מזמנים את השפע, מה נהוג לעשות כדי לשמור על המזל ומה צופנת עבורנו שנת 2020, היא שנת העכברוש מתכת על פי גלגל המזלות הסיני.

 

מאת: אפרת סימון Dip Ac, מחלקת ייעוץ והדרכה ברא צמחים.

 

ברכת שנה סינית חדשה

 

מכל החגים בסין, ראש השנה, המכונה גם “חג האביב” הוא החשוב ביותר, והסינים מציינים וחוגגים אותו כבר למעלה מ- 2,000 שנה. אגדה עתיקה מספרת על מפלצת מפחידה שהייתה מגיעה בלילות לכפרים וטורפת כל מה שראתה בדרכה. שמה של המפלצת היה Nian 年, – מילה שפירושה הוא גם “שנה” בסינית. על פי אותה אגדה, המסופרת מדור לדור, איש זקן וחכם אמר לאיכרים שהמפלצת מפחדת מרעש, מאש ומהצבע האדום. הוא ייעץ לאיכרים להבריח את המפלצת על ידי הקשה בתופים, יריית זיקוקים ותליית קישוטי נייר אדומים על דלתות הבתים. האיכרים עשו כעצתו של האיש הזקן והמפלצת נתפסה. מאז חוגגים את יום תפיסת המפלצת ותחילת השנה החדשה בחגיגה צבעונית שכוללת מופעים, ריקודים ושירה.

 

ריקוד הדרקון

 

בדומה ללוח השנה העברי גם לוח השנה הסיני נקבע על פי מחזור הירח. כהכנה לחג, הבתים עוברים ניקיון יסודי, זאת כדי לגרש מהם רוחות רעות שייתכן שהגיעו במהלך השנה. בערב החג נהוג להתקלח, להסתפר וללבוש בגדים חדשים כדי לטהר את הגוף מהלכלוך ומהמזל הרע של השנה הקודמת. פעולת הניקיון נעשית גם כדי לרצות את האבות הקדמונים, שעשויים “להגיע לביקור” במהלך החג. קישוטי נייר אדומים נתלים כדי להביא מזל טוב וברכה לבית. הקישוט הנפוץ ביותר הוא נייר אדום עליו הסימנית Fú 福, שפירושה שפע, שמחה ומזל.

 

שנת העכברוש

 

לישון על הכסף

החגיגות נמשכות 15 ימים ובמהלכן מושם דגש על מסורת ומשפחתיות. המשפחות מתכנסות לסעודה אליה מגיעים כל בני המשפחה המורחבת, מקרוב ומרחוק. המנה העיקרית היא בשר, בדרך כלל עוף או חזיר, שמוגש גם כמנחה לאבות הקדמונים. לכל מנה שמוגשת יש משמעות סמלית; אחת ממנות אלה היא הכרישה 蒜苗 Suàn miáo. הסימנית של כרישה נהגית כמו הסימנית 算 Suàn שפירושה “לחשב/לספור” – במשמעות של כסף, לכן המנה מסמלת עושר. הראשון שיטעם ממנה הוא בן המשפחה המבוגר ביותר, ואחריו כל השאר. מאכלים נוספים בסעודה מקבלים משמעות סמלית, כמו אורז המסמל פוריות, אטריות ארוכות המסמלות אריכות ימים, גזר המסמל מזל טוב, נבטי במבוק המסמלים התחלה חדשה, כדורי בשר המסמלים אחדות משפחתית ואוכל מטוגן, המסמל שגשוג. הקינוח בסוף הארוחה מסמל חיים מתוקים, ונהוג גם להגיש תפוזים המסמלים שמחה. על פי המסורת נהוג להגיש כמנה אחרונה דג שלם המסמל שפע, ולכן הוא נותר שלם ואינו נאכל בארוחה.

 

ארוחת ראש השנה הסינית

 

במהלך החג נהוג לתת לילדים מעטפות אדומות ובהן “כסף מזל”; נהוג לתת סכומים זוגיים בשטרות חדשים . במהלך השבוע הקודם לחג המעטפות מונחות מתחת לכרית ובני הבית ישנים עליהן כדי לקבל ברכה ומזל טוב. בזמן ביקור קרובי המשפחה נהוג גם לתת מתנות: פירות, עוגות, שוקולד וסוכריות. זיקוקין די-נור נורים לאוויר כדי לגרש את הרוחות הרעות ולהביא מזל טוב בשנה החדשה. על פי המסורת, חשוב להתפלל בערב החג עבור ההורים והקשישים, כדי שיזכו לחיים ארוכים.

 

שנת העכברוש

 

שנת העכברוש: שנה של התחלות חדשות, הזדמנויות ושפע

השנה הסינית החדשה – שנת עכברוש המתכת תחל ב 25.1.2020. העכברוש היא החיה הראשונה בגלגל המזלות הסיני. לפי האגדה, הקיסר ערך תחרות וסדר החיות נקבע לפי סדר הגעתן אליו. העכברוש המתוחכם רכב על גבו של השור וכשהגיעו קפץ ראשון אל הקיסר. בניגוד לתפיסה השלילית על העכברוש בעולם המערבי, בתרבות הסינית מייחסים לעכברוש תכונות חיוביות כמו: חוכמה, פופולריות ותושייה.

 

שנות העכברוש הן: 1924, 1936, 1948, 1960, 1972, 1984, 1996, 2008, 2020.

 

על פי האסטרולוגיה הסינית שנה זו תעצים את הנחישות שלנו להגיע ליעדינו, למלא את שאיפותינו ותוכניותינו, זו שנה מעולה להתפתח ולהתקדם למקום הנכון עבורנו. אנשים שנולדו בשנת העכברוש אוהבים להיות ראשונים וחלוצים בתחומם. הם אנשים אנרגטיים, כריזמטיים, בעלי אינטליגנציה גבוהה וחשיבה מהירה. הם אופטימיים וחברותיים, בעלי יכולת הסתגלות גבוהה, עצמאיים ואוהבי אתגרים. הם אוהבים לחסוך כסף ויכולים להיות קמצנים. הם בעלי חושים מחודדים ודמיון מפותח ולרוב יעסקו בעיסוקים יצירתיים ומקצועות כגון: סופרים, אמנים, מהנדסים ואדריכלים.

 

שנת 2020 היא שנת מתכת, לכן אנשים שנולדו תחת השפעת עכברוש המתכת יקבלו גם את תכונות המתכת: ביקורתיות, משמעת, שמירה על סדר וקפדנות. בנוסף הם יהיו יותר אידיאליסטים, נחושים ושאפתניים עם יכולת לשים לב לפרטים קטנים, עקשנים בדעותיהם ובעלי חדות מחשבה שבאה לידי ביטוי בדיבור ובעשייה, ישרים והגונים ואוהבים לחיות חיים יציבים.

 

שנת העכברוש היאנגית מתחילה מחזור חדש של 12 שנים, יש כאן השפעה משותפת של העכברוש היאנגי עם המתכת היינית. בטבע המתכת חבויה באדמה ויש צורך לחפור עמוק כדי להגיע למתכות היקרות. בשנה זו נוצרת הזדמנות להתכנס פנימה על מנת לראות את האמת הפנימית ולקבל השראה, לשחרר את מה שאינו רלוונטי עבורנו וליצור ושינוי מבפנים החוצה. בשנה זו נטמן הזרע שבו יש אנרגיה רבה ופוטנציאל לשנים הבאות (בדומה לכניסה להריון). השנה, נרצה להזין את עצמינו ברמה עמוקה, החל מתזונה שכוללת שורשים, זרעים ושמנים ועד לעיסוקים שתואמים לאמת הפנימית שלנו ומפרים אותנו.

 

שנת העכברוש

 

בברכת שנה סינית שמחה, טובה ומפרה 新年快乐 !

התחברות לאתר

או

הרשמה לאתר

או