קנה ב 250 ₪ שלם 200 ₪ על כל מוצרי האתר עולם הפטריות של ברא צמחים

אור על העור: טיפול טבעי לבעיות עור נפוצות

השכבה המבודדת בינינו לבין העולם עלולה לסבול מזיהומים שונים, דלקות ומחלות. לצד הרפואה הקונבנציונלית, ובמצבים קלים אפילו במקומה, צמחי המרפא מהווים טיפול יעיל לעתים למחלות העור.

 

מאת: אמיר קלי, מומחה לרפואת עור משלימה, M.Sc ,L.Ac

 

כורכומין ומחלות עור

 

מהו האיבר הגדול ביותר בגוף האדם? רבים נכשלים במענה על השאלה הזו. ובכן, מדובר בעור. העור שלנו מהווה 15% מגופנו. בגיל צעיר הוא מסייע לנו להביע רגשות ולתקשר עם הסביבה. דרכו אנחנו לומדים את העולם. הוא מגן עלינו מפני זיהומים מן החוץ ומשמש כמתווך מול אלרגנים וחומרים שונים הנמצאים סביבנו תמיד. הוא מאותת לנו באמצעות פריחה, אדמומיות, גירוי וסימנים נוספים על מחלות שונות, כשל בתפקוד של איברים או פגיעה במערכת החיסון.

 

כמעט כל אדם יסבול במהלך חייו מבעיית עור, בין אם היא אקוטית או כרונית – החל מפצעונים או פריחה, דרך פצעי הבגרות הידועים לשמצה וכלה במחלות עור שונות.

 

הטיפול בבעיות עור באמצעות צמחי מרפא הולך ותופס תאוצה והכרה בישראל ובעולם. לזכותם של צמחי המרפא נזקפים הישגים משמעותיים בטיפול במחלות כרוניות ואקוטיות, גם במצבים בהם הרפואה הקונבנציונלית מתקשה בטיפול .

 

הכורכום, למשל, ידוע כצמח בעל תכונות אנטי-דלקתיות חזקות והוא בעל יתרונות בריאותיים משמעותיים. כורכום הוא אחד הרכיבים הטבעיים הנחקרים בעולם ועד כה נכתבו אודותיו למעלה מ-4,000 פרסומים מדעיים. החומר הפעיל בכורכום, הכורכומין, תועד במאות מחקרים בהם התגלתה יעילותו בטיפול נגד מחלות דלקתיות, תסמונת מעי רגיז, אקנה וסכרת.  פעילותו של הכורכומין מסייעת באופן ישיר בעיכוב אנזים cox-2 – שאחראי להתהוות תהליכים דלקתיים בגוף. הוא בעל ערך רב בטיפול ובמניעה של מחלות דלקתיות קלות וכרוניות, דוגמת דלקת פרקים, דלקת בדרכי השתן ודלקת גרון.

 

לכורכום פעילות אנטי-דלקתית, אנטי-פטרייתית אנטי-בקטריאלית ואנטי ויראלית. הכורכומין משפר את תפקודה של המערכת החיסונית ומעודד ותורם לתהליכי ריפוי של מחלות כמו פסוריאזיס, אקנה, פוליקוליטיס, יבלות ויראליות והרפס.

 

תורם לשיפור מצבי אקנה קל עד בינוני

 

אקנה הוא מצב רפואי נפוץ ביותר, הידוע גם בשם פצעי בגרות. אקנה מופיע בעקבות חסימה של זקיקי השערה על ידי שומן וחלקיקי תאי עור מתים הגורמים לדלקת. פתח בלוטות החלב שעל פני העור נסתם ולא מאפשר לנוזל לצאת. הפצעים אינם גורמים לנזק רפואי אך מהווים מפגע אסתטי וגורם משמעותי לירידה במצב הרוח בקרב צעירים ובני נוער. הגורמים ה”מעודדים” הופעת פצעוני בגרות הם ההורמונים של גיל ההתבגרות שרמתם עולה בתקופה זו. תזונה הכוללת סוכרים, כמות גדולה של חלב ומלחים וכן סוגים מסוימים של עור פנים עלולים להגביר את הופעת האקנה עור.

 

לטיפול בבעיות עור המוגדרות כ’קלות’ כמו אקנה, שימוש בכורכומין בלבד יכול להביא לתוצאה הרצויה. מומלץ להשתמש בכורכומין בשילוב רכיבים פוספוליפידים, המאפשרים ספיגה משופרת שלו בגוף האדם – פי 30 בערך בהשוואה לכורכומין “רגיל”.  

מחלות עור כרוניות נחשבות “עקשניות”, והטיפול בהן מצריך סבלנות רבה. הסימפטומים של דלקות עוריות מתאפינות פעמים רבות בגרד, אודם, נפיחות, עיבוי העור ולעיתים קשקשת. בין המחלות האלה ניתן למצוא את האקזמה(אסטמה של העור), הדרמטיטיס, הפסוריאזיס ועוד. סוגים נוספים של מחלות עור הן מחלות זיהומיות כמו אקנה ופוליקוליטיס, מחלות ויראליות (הרפס ויבלות) ומחלות בעלות מרכיב פטרייתי (פטריית שמש).

 

בנוסף לכורכומין, אלו הם צמחי המרפא בהם מומלץ להשתמש לטיפול בבעיות עור שונות:

 

אגוז עץ הסבון – בעל פעילות אנטי-זיהומית, אנטי-פטרייתית ואנטי-דלקתית, מווסת הפרשות יתר של בלוטות החלב, מסיר תאים מתים ומקנה לעור מראה רך ובריא.

שמן קצח – בעל תכונות אנטי-ויראליות, אנטי-דלקתיות ואנטיספטיות, מסייע בטיפול במחלות וזיהומים כגון: שפעת, דלקות גרון, מטפל בבעיות עיכול, חוסר איזון הורמונלי ויובש ואלרגיות בעור.

קלנדולה – אנטי-בקטריאלי, אנטי-פטרייתי, מטפל בפציעות, מפחית נפיחוּת, נוגד דלקת, נוגד זיהום ועוצר דימום. מתאים לטיפול באקזמה, דרמטיטיס, גרד וגירויים, אקנה, פטרת בעור, פסוריאזיס, פריחות, זיהומים ודלקות של העור, מורסות, שיקום רקמות, כוויות וצלקות.

הממליס – עשיר בחומרים בעלי כושר כיווץ. בדרך כלל מיועד לטיפול חיצוני במחלות עור שונות, כגון: אקנה, פצעים, דלקות עור, גירוד, גירויים וכוויות.

אלוורה – צמח מרפא ותיק, מסייע דרך טיפול חיצוני ופנימי, לטיפול בכוויות, התחדשות והזנת העור, הרגעת העור וריפוי דלקות.

 

קשה לטפל, קל למנוע

 

בעיות עור כרוניות ניתנות למניעה על ידי שמירה ושינוי באורח החיים: שינוי תזונתי, פעילות גופנית ושמירה על היגיינת העור.

 

טיפים לטיפול מונע:

 

  • שימוש בשמנים איכותיים, העשירים בחומצות שומן בלתי רוויות, באנטי אוקסידנטים ואף בקרטנואידים ופלבנואידים. דוגמה: שמן מקדמיה, שמן קנביס.
  • לטיפול בעור בוגר, מומלץ להשתמש במי גרניום המכווצים את הנקבוביות ומסייעים לאיזון הפרשות בעור; במי קמומיל, שהם אנטי דלקתיים, מרגיעים עור מגורה ורגיש וכן במיצוי רימונים, שהוא אנטי אוקסידנט ומחזק רקמת חיבור.
  • מומלץ להרבות בשתיית מים – לפחות ליטר וחצי ביום – לשמירה על עור נקי ובריא וכדי לאפשר הפרשת רעלים.
  • הקפדה על פעילות גופנית המותאמת לרמה האישית של האדם.

האתר של אמיר קלי  or-sin.co.il