מוצרי קוסמטיקה טבעית ושמנים אתרים ב-20% הנחה מוצרי חורף - הסדרה הסינית, פנדה וברא מגן ב-20% הנחה עולם הפטריות של ברא צמחים

הניקוי השלם, תוכנית שלושת השלבים, יום 18

יום 18

שלום, אנו נמצאים ממש בימים האחרונים של התהליך.

להשראה, סרטון שהוא חובה! מייקל גרגור, רופא ומומחה לתזונה מדבר על הסיבות המשמעותיות ביותר לתחלואה כרונית בעולם המערבי. וראו זה פלא, הכול מבוסס על תזונה נכונה! יש תרגום. 

חלקכם ממשיכים בניקוי לעוד שבוע – ישר כוח! אלו אשר מסיימים השבוע עברו תהליך מדהים.

תודה על הנוכחות שלכם, תודה על האומץ שלכם להתחיל בשינוי!

שינוי מתחיל בצעד זעיר. אט אט, כמו הזרע, נובט השינוי, בוקע אל מעבר להתנגדות ולחשיכה, ממיס את דפוסו להיות פוטנציאל גלום והופך למקור חיים זוהר. היו השינוי!

בימים הבאים אשלח לכם הנחיות לאכילה בריאה, ועקרונות כיצד לחזור לשגרה בצורה איטית והדרגתית.

 

ישנם כמה עקרונות לחזרה לשגרה:

1.      עשו את החזרה איטית ככל שתוכלו. הגרוע ביותר הוא לקפוץ מייד לאכילה פרועה או אכילה רבה מדי. ככל שתאטו את הקצב בחזרה כך ייטב לגוף!

2.      הכניסו מוצרי מזון חדשים בהדרגה. בכל ארוחה – מזון חדש אחד. כך תוכלו לבדוק האם מזון זה נכון ומתאים לגופכם.

לסובלים מאלרגיות, מערכת חיסון חלשה, מחלות אוטו אימוניות ודלקתיות – חשוב להכניס את המזונות החדשים באיטיות יתרה, משמע – כל מזון חדש נכנס בשתי ארוחות רצופות לשם הבדיקה.

אם הכנסתם מזון מסוים, ואחרי האוכל הייתה תגובה לא נעימה… חולשה / גזים / כאב בטן / בחילה / כאב ראש / עייפות או כל תגובה שונה מן הרגיל בזמן האחרון – סימן כי מזון זה אינו מתאים לכם!

כלל זה חשוב ביותר כי אחרי שהורדתם את כל המזונות הללו לכל כך הרבה זמן, הגוף התנקה, וזה הזמן הטוב ביותר לבדיקת רגישות למזונות / אלרגיות למזונות ואי התאמה.

3.      קחו בחשבון כי הגוף שלכם נעשה רגיש יותר למזונות גרועים מאשר בתקופה שלפני הניקוי. גוף נקי יגיב מייד למזון לא מתאים. הקשיבו לו והיו רכים עם גופכם.

4.      ישנם 3 שלבים להחזרת המזונות בהדרגה:

שלב ראשון – ביום בו הסתיים הניקוי ויומיים אחר כך.

להחזיר: שקדים, אגוזים, פירות, ירקות (שלא היו בניקוי), שיבולת שועל (קוואקר), דבש / סילאן.

שלב שני – ימים 3-4 מתום הניקוי

להחזיר: טחינה, קטניות (חומוס, אפונה, שעועית וכו’), ביצה.

שלב שלישי: ימים 5-6 מתום הניקוי

להחזיר: דגים, עוף, הודו, לחם מלא (עדיף לא חיטה אלא לחם כוסמין או לחם שיפון)

תזכורת: יש להחזיר כל מזון בנפרד, כדי לבדוק ברגישות – האם מתאים לנו או לאו.

 

שימו לב להמלצות הללו:

  • בשבוע אחרי הניקוי נסו לא לאכול את המזונות הבאים כלל:
  • מוצרי חלב כולל חלב עיזים
  • מוצרים אשר יש בהם חיטה (פשטידות, מצות, בורגול, קוסקוס, לחם, פסטה מחיטה)
  • בשר בקר, כבש
  • מזון מטוגן
  • סוכרים

 

כללי זהב להמשך עקרונות לאכילה בריאה:

הערה: יש הרבה הנחיות לחיוב (מה מומלץ לצרוך) ומעט הנחיות לשלילה (במה להמעיט או לא לצרוך)

  • שמרו על שגרה בתפריט התזונה. הגוף אוהב שגרה ועובד בקלות וביעילות כאשר לומד אותה.
  • אכלו 3 ארוחות ביום! אל תדלגו על ארוחה. הוסיפו 2 ארוחות ביניים קטנות בין ארוחה לארוחה אם יש צורך בכך. שמרו על רווח של 2-3 שעות לכל הפחות בין ארוחה לארוחה.
  • אל תדלגו על ארוחת הבוקר, היא זו אשר תזין את גופכם בסוכר, חלבון ושאר החומרים המזינים לתחילת היום. ארוחת בוקר טובה (איכותית ולאו דווקא איכותית) תבטיח אנרגיה ופעילות מוחית תקינה במהלך היום.
  • ארוחת צהרים היא העיקרית. ואכלו בה את מנת החלבון שלכם (קטנייה / ביצה / דג / עוף…).
  • ארוחת ערב הינה ארוחה קלה ביותר, כזו שתבטיח כניסה לשינה כאשר הקיבה שלכם קלה.
  • אכלו בהתאם לרעב שלכם. אם אין תיאבון (באופן חד פעמי), דלגו על ארוחה. תיאבון בריא הוא סימן כי מערכת העיכול בריאה ומוכנה לקלוט מזון ולעכלו. אכילה כאשר מערכת העיכול לא במיטבה או כאשר אין תיאבון תגרום למזון לשהות זמן רב במערכת העיכול ולהצטברות רעלים. שימו לב כי חוסר תיאבון כרוני, כדוגמת חוסר תיאבון מהבוקר עד הצהרים באופן כרוני מסמן כי מערכת העיכול אינה בקו האיזון. בנוסף שוקה למזון גם היא אינה מצב מאוזן.
  • אכלו בישיבה והרפיה, נסו לאכול בסביבה שקטה ונעימה, נסו להימנע מהסחות דעת בזמן הארוחה. הימנעו מאכילה תוך כדי תנועה, ברכב וכולי. במצבים כאלו מערכת העיכול אינה במיטבה מאחר ואנרגיה רבה נדרשת לגוף ולא למערכת העיכול…
  • לעסו היטב, הניחו מדי פעם את המזלג על השולחן והמתינו רגעים מספר. המתינו כחמש דקות עם סיום המזון שבצלחת. כל אלו יאפשרו לכם לעכל היטב את המזון ולמרכז הרעב והשובע לפעול כראוי, דבר אשר ימנע אכילה עודפת ומיותרת.
  • הימנעו משתייה מרובה בזמן הארוחה. לגמו מעט מים חמימים בזמן האוכל. אלו יבטיחו כי לא תדללו את מיצי הקיבה שלכם ותשמרו על עיכול תקין.
  • המעיטו בכמות המזון, הקשיבו לגופכם, אכלו לאט. נסו להגיע למנה האופטימאלית שלכם ולא להרבות בכמות המזון (אף המזון הבריא). עודף במזון מחליש את מערכת העיכול והגוף!