מוצרי קוסמטיקה טבעית ושמנים אתרים ב-20% הנחה בקניית שלושה מוצרים מקטגוריות הסופר פוד קבלו אבקת לוקומה במתנה מוצרי חורף - הסדרה הסינית, פנדה וברא מגן ב-20% הנחה עולם הפטריות של ברא צמחים

סקר: כ-70% מהנשים סובלות לפחות פעם אחת בחייהן מדלקת בדרכי השתן

סקר אומניבוס של חברת נילסן מצא כי מרבית הנשים, כ-70% יסבלו במהלך חייהן לפחות פעם אחת מדלקת בדרכי השתן. הסקר נערך בקרב 250 נשים בגילאי 18 ומעלה.

סקר אומניבוס

מהסקר עולה כי שליש מהנשים שסבלו מדלקת בדרכי השתן יסבלו מדלקות חוזרות ונשנות בתדירות גבוהה, החל מפעם אחת ועד למספר פעמים בשנה. בקרב הנשים שהשתתפו במחקר כ-  39% סובלות מדלקת בדרכי השתן פחות מפעם אחת בשנה וכ- 28% יסבלו מהדלקת רק פעם אחת בחיים. לנשים שסובלות מדלקות כרוניות בדרכי השתן מומלץ  לשתות הרבה מים בכדי לשטוף החוצה את החיידקים המזהמים שבדרכי השתן. שתייה מרובה חשובה לאלו הסובלות מהדלקת בפועל, אך גם עוזרת במניעה מוקדמת לאלו שלקו בה בעבר. בזמן דלקת בדרכי השתן, יש להימנע מקיום יחסי מין על מנת לאפשר לרקמה באזור להחלים בצורה טובה.

 

עוד עולה מהסקר כי רוב הנשים יסבלו לפחות פעם אחת בחייהן מדלקת בדרכי השתן, מתוכן, בכ-  75% מהמקרים אין אישוש וודאי ממה התחילה הדלקת, עם זאת, בכ-18% מהמקרים ניתן בוודאות לדעת כי הדלקת נגרמה כתוצאה מקיום יחסי מין. המבנה האנטומי הנשי הוא כזה שמאפשר הזדמנות מושלמת לחיידקים מזהמים להיכנס אליו, להתיישב בדרכי השתן וליצור דלקת. לעומת הגברים, צינור השופכה (דרכו יוצא השתן החוצה) של הנשים קצר הרבה יותר, דבר ההופך את ההסתננות של חיידקים מזהמים לשלפוחית השתן לקלה ומהירה יותר. כמו כן, השופכה אצל נשים קרובה לפי הטבעת וחיידקים מאזור זה נוטים לעבור בקלות לאזור הנרתיק. בכ- 4% ניתן היה לקשר את הדלקת בדרכי השתן ללחץ וסטרס.

 

במקרים של דלקת פעילה בדרכי השתן רוב הנשים, כ- 65%, נוטות להשתמש באנטיביוטיקה כטיפול המרכזי, כ- 11% משתמשות בצמחי מרפא, כאשר הצמח המרכזי וידוע בסגולותיו הוא החמוציות. נטילת תוסף חמוציות באופן קבוע תורמת לעלייה בחומציות השתן לרמה שמקשה על החיידקים לשרוד בו. החמוציות גם מכילות רכיב שתורם למניעת ההצמדות של חיידקים אל רקמת דרכי השתן וחדירתם אל התאים, מה שגורם להם להישטף החוצה בזרם השתן. קיים מחקר קליני שהראה שאפילו נטילת מינון בודד של תוסף חמוציות מרוכז, מיד לאחר קיום יחסי מין, מסייעת בהקשר של זיהומים לאחר מגע מיני. כלומר, החיידק שלא מצליח להיצמד לתאים ולחדור אליהם נשטף החוצה עם השתן ובכך נמנע זיהום. בכ- 14% מהמקרים הדלקת עברה לבד ללא טיפול כלל, שכן נוזל השתן עצמו מחטא את דרכי השתן.