קנה ב 250 ₪ שלם 200 ₪ על כל מוצרי האתר עולם הפטריות של ברא צמחים

על קצה המזלג – מרק סרפד

מאת: אורי מאיר צ’יזיק

 

בציבור הרחב המוניטין של הסרפד הוא מפוקפק – הוא צורב, לא נעים ודקירתו נשארת לזמן רב. לאחרונה, הוא זוכה לעדנה מסוימת עם ההמלצות לשתות תה סרפד בהריון ולשיפור ספיגת הברזל. אך הסרפד הוא צמח מאכל חשוב, שאפשר לאכלו חי או מבושל ולהכין ממנו מטעמים מבריאים.

הסרפד עשיר מאוד בוויטמינים ובמינרלים כמו – סידן, ברזל ואשלגן. הוא מכיל כמות גדולה של כלורופיל ואכילתו מסייעת לטיהור הדם, לבריאות התאים ולחיזוק מערכת החיסון. בימי קדם ייחסו הרופאים לסרפד תכונות מרפאות רבות וזרעיו היו מרכיב נפוץ בתרופות ממקור צמחי. מרקחות מזרעי הסרפד שימשו, בין השאר, לריפוי של מחלות כמו אסטמה והפרעות במערכת העיכול ובדרכי השתן.

 

חליטה מעלי סרפד טריים או יבשים מחזקת את הגוף ומסייעת לספיגת ברזל. לסובלים מדלקת מפרקים מומלץ להכות בענפי סרפד טריים על המפרקים, התגובה שיוצר החומר באזור מסייעת לליבוי הדלקת ומזרזת בכך את תהליך הריפוי.

 

את הסרפד אפשר לאכול חי וטרי על-ידי קיפולו ומילולו בין האצבעות, כאשר אוחזים בחלק התחתון של העלה שאינו מכיל את החומר הצורב. עלים של סרפד אפשר גם להוסיף לשייק ירוק. כדאי להוסיף רק מעט עלים אחרת השייק מקבל טעם חריף. גם לאחר בישול, הסרפד בריא מאוד ורוב ערכו התזונתי נשאר, במיוחד אם מכינים ממנו מרק – אז מי המרק קולטים גם הם את הויטמינים והמינרלים.

 

מרק ציר סרפדים

מעלי הסרפד אפשר להכין ציר סרפדים אותו מוסיפים לכל מרק והוא מעשיר את טעמו ואת ערכיו התזונתיים.

 

מרכיבים

כל מרק שאתם אוהבים (מומלץ – מרק ירקות עשיר)

צרור גדול של עלי סרפד, אפשר עם הפירות

 

אופן ההכנה

חולטים את עלי הסרפד במים במשך כמה דקות.

מכניסים את עלי הסרפד החלוטים ואת מי החליטה למעבד מזון ומעבדים עד ליצירת מירקם חלק.

מוסיפים את התערובת החלקה למרק.