מוצרי קוסמטיקה טבעית ושמנים אתרים ב-20% הנחה בקניית שלושה מוצרים מקטגוריות הסופר פוד קבלו אבקת לוקומה במתנה מוצרי חורף - הסדרה הסינית, פנדה וברא מגן ב-20% הנחה עולם הפטריות של ברא צמחים

מתחזקים מהשורש – צמחי מרפא שישמרו לכם על שגרת האימונים

מרגישים שאתם “חורקים” על המסלול, עייפים וכאובים? ישנם צמחי מרפא שמתאימים בדיוק עבורכם וילוו אתכם לאורך כל הדרך, עד קו הסיום.

 

מאת: שרון קוצר, הרבליסט קליני Dip.Phyt, מנהל מו”פ בברא צמחים

 

צמחי מרפא לספורטאים

 

 

כל ספורטאי, מקצועי או חובב, מכיר את הרגע הזה שבו משהו בגוף קורס. שרירים תפוסים, רגל שמתעקמת, כאבים שמתגברים במהלך האימון או אחריו. בין אם אתם רצים, שוחים, מדוושים או שילוב של שלושתם, אתם חשופים לפציעות שונות, לדלקות ולזיהומים, וגם לעייפות, וכל אלו עלולים לפגוע בתפקוד שלכם.

ארון התרופות הקונבנציונלי מציג מבחר של משככי כאבים, מקררי ומחממי שרירים ותרופות שנועדו לטיפול בדלקות ובעיות סבוכות יותר. אבל רגע לפני שאתם פותחים את אותו ארון, אולי כדאי שתבדקו מה יש לרפואת הצמחים להציע.

צמחי מרפא תורמים לשמירה על איזון הגוף. שימוש מושכל בהם עשוי למנוע סיבוכים עתידיים וחלקם אף מסייעים לשמור על הכושר. זה הזמן להכיר את צמחי המרפא שמתאימים במיוחד לספורטאים. קבלו את שחקני החיזוק באגף הספורטיבי של צמחי המרפא:

כורכום – אנטי דלקתי ושומר על מערכת השלד

כתום, מכתים ובריא: הכורכום הוא צמח נפוץ ברחבי דרום אסיה ובתת היבשת ההודית. שורש הצמח נמצא בשימוש קולינרי ורפואי נרחב בעולם מזה אלפי שנים, ורבים מכירים אותו מהמטבח האסיאתי בכלל וההודי בפרט. יש לו צבע צהבהב-כתום, ריח אופייני וטעם עז. בערך שליש מאוכלוסיית העולם צורכת אותו על בסיס יומיומי.

לכורכום מיוחסות סגולות רבות: הוא מסייע לשיפור תהליכי עיכול וספיגה ולטיפול במחלות דלקתיות במערכת העיכול. כנוגד חמצון עוצמתי הוא תורם לבריאות כלי הדם והוא משמש גם לטיפול בבעיות שלד ומפרקים. הרכיב הפעיל שבו, הכורכומין, הוא בעל תכונות אנטי דלקתיות משמעותיות מאוד. הוא נמצא יעיל בטיפול במצבים רבים ומגוונים של דלקת, החל מדלקות עור וכלה בדלקות גידים, שרירים ומערכת השלד.

ממחקרים מדעיים רבים עולה כי לכורכום יש גם השפעה מווסתת על מערכת החיסון ופוטנציאל רב כרכיב אנטי-סרטני. מומלץ לצרוך אותו בשילוב עם רכיבים פוספוליפידים המאפשרים ספיגה מקסימלית שלו בגוף.  

אלוורה – לא רק לכוויות

אלוורה הוא אחד מצמחי המרפא הידועים בעולם, אשר נמצא בשימוש כבר אלפי שנים. רובנו כבר השתמשנו בו לאלחוש כוויות, לטיפול בעקיצות שונות, ביבלות ובפגעי עור שונים. על פי הרפואה המסורתית, הג’ל המופק מעלי הצמח משמש כבסיס למשקאות בעלי השפעה כללית מחזקת, הוא מזין מאוד ועתיר ויטמינים, מינרלים, אנזימים, חומצות שומן (כולל אומגה 3) וחומצות אמינו חיוניות.

בשנים האחרונות נעשו מחקרים שהצביעו על תכונותיו הרפואיות הנרחבות של הג’ל המכיל את הרכיב הפעיל ACEMANNAN. מתברר כי הוא מסייע לשמירה על מערכת העיכול ולטיפול במצבים כגון בחילות, דלקות מעי ועצירות וכן הוא מווסת חומציות יתר ומטפל באפטות ובכיבים במערכת העיכול. מחקרים נוספים מראים על תרומתו של צמח האלוורה להורדת הכולסטרול, הטריגליצרידים ורמות הסוכר בדם, ונמצא כי הוא תורם לוויסות מערכת החיסון, וכי יש לו תכונות אנטי דלקתיות ואנטי-סרטניות.

כדי להעצים את סגולותיו הבריאותיות, מומלץ לשלב את נטילת ג’ל האלוורה  עם תמציות צמחים מרוכזות של קמומיל וקלנדולה – לתמיכה במערכת העיכול.

ג’ינג’ר – ממריץ

רבים מכירים את הג’ינג’ר כתבלין החמוץ-חריף המתלווה לסושי. למעשה, מדובר בשורש המכיל רכיבים המעניקים לו טעם וארומה בעלי חריפות עדינה. ברפואה המסורתית הוא נחשב לצמח מניע ומחמם שעוזר בהמרצה כללית של תהליכים מטאבוליים בגוף, של זרימת הדם ושל תהליכי העיכול והספיגה של רכיבי תזונה. הוא מתאים לטיפול במצבי דלקת שונים  תוך שהוא משפר זרימת דם היקפית ובכך מזין את הרקמות של הגוף. ברפואה הסינית משתמשים בג’ינג’ר במצבי עייפות וחולשה כיוון שהוא נחשב לצמח מחזק וממריץ. גם במצבים של צינון מתמשך או אפילו שפעת, מביני עניין מיד יפנקו אתכם בכוס תה עם ג’ינג’ר לחיזוק הגוף ולהברחת החיידקים.  

ספירולינה – מזון-על

ספירולינה היא מיקרו אצה ייחודית, המהווה אחת מצורות החיים הקדומות ביותר על פני כדור הארץ. יש לה ערך תזונתי גבוה והיא למעשה מוגדרת כמזון-על. היא עשירה בחלבונים,  חומצות אמינו, סיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים ורכיבים חיוניים נוספים. במשך אלפי שנים השתמשו בספירולינה באפריקה ובאמריקה כמקור של מזון מרוכז ומאז שהעולם המודרני נוכח בתכונות המופלאות שלה, היא משמשת כתוסף תזונה פופולרי במיוחד שנאמר עליו כי הוא ‘מזון העתיד’.  

כיום קיימות אצות ספירולינה הגדלות בישראל, מיובשת בשמש בשיטת רואו-פוד מבלי לפגוע בתכולת חומצות השומן החיוניות ושאר הרכיבים התזונתיים שלהן.

ויתניה משכרת – מחזק ומרגיע

הוויתניה, שנקראת גם “הג’ינסנג ההודי”, נחשבת לפי הרפואה המסורתית לצמח מחזק המעלה רמות אנרגיה במצבי לחץ, מאמץ ועייפות כרונית. ברפואה ההודית המסורתית משתמשים בו מזה אלפי שנים לחיזוק כללי, בתקופות של הבראה ממחלות קשות, להרגעה ולשיפור יכולות קוגניטיביות. הצמח הזה, מסתבר, גדל בר גם בישראל וטווח הפעילות שלו רחב. ניתן להשתמש בו במחלות דלקתיות ואוטואימוניות, לאיזון ולוויסות מערכת החיסון, לתמיכה במערכת העצבים וכחיזוק כללי המאפשר לגוף להתמודד עם מצבי מחלה ומועקה פיזית ונפשית. בנוסף, הוא ידוע כמחזק את תפקוד בלוטת יותרת הכליה.

בוסווליה (שרף לבונה הודי)

הבוסווליה גדל בהודו ובאפריקה ומשתמשים בשרף הריחני שמופק ממנו למטרות רפואיות. החומר הפעיל העיקרי בשרף הוא חומצה בוסוולית, אשר הדגימה מחקרית פעילות נוגדת דלקת ואנטי-ראומטית. בנוסף, מיוחסות לבוסווליה תכונות של ‘הנעת דם’ (הגברת הסירקולציה) והמרצת איחוי רקמות פגועות.

על פי רפואת הצמחים המסורתית הצמח חיוני ומועיל במצבים דלקתיים,  בפרט בבעיות ובכאבים הקשורים ברקמות שריר ושלד. מחקרים הראו כי הבוסווליה עוצרת את התהליך הדלקתי על ידי עיכוב אנזים המעורב ביצירת תהליכים דלקתיים שונים בגוף. תכונה זו, הספציפית לבוסווליה, מבטיחה פעילות אנטי דלקתית ממוקדת ונחשבת ליעילה במיוחד במצבים של דלקות מפרקים כרוניות.

 מחקרים הדגימו כי נטילת שרף הבוסווליה תרמה להפחתת נפיחות ובצקות באזורי דלקת תוך שיכוך הכאבים. מחקר קליני מבוקר הראה שיפור משמעותי במדדים של כאב ותפקוד גופני אצל חולי דלקת פרקים ניוונית.