קנה ב 250 ₪ שלם 200 ₪ על כל מוצרי האתר קנה ב 400 ₪ שלם 300 ₪ על כל מוצרי האתר עולם הפטריות של ברא צמחים

שמנים צמחיים ייחודיים – שמן מרווה

שמנים צמחיים להבדיל משמנים אתריים, הינם שמנים איכותיים מכבישה קרה בהם הושרה הצמח בתהליך מיוחד וקפדני. במסגרת תהליך הייצור, סופח השמן את התכונות הפעילות של כל צמח וצמח. שמנים אלו יעילים במיוחד כבסיס מעצים לטיפול ארומתרפי (בשילוב עם שמנים אתריים) וכן יעילים בשימוש אף בפני עצמם.

 

שמן מרווה הינו שמן צמחי בעל שימושים מגוונים ובטוח יחסית לשימוש. המרווה הרפואית Salvia officinalis היא אחד הצמחים העתיקים ביותר בשימוש רפואי באירופה. בישראל ואזור הים התיכון, גדלה בר המרווה המשולשת Salvia fruiticosa, אשר מזכירה במראה ובניחוח האופייני את המרווה הרפואית, אך היא מעט יותר דומיננטית בטעם ובתכולת השמנים האתריים, עם אינדיקציה ברורה יותר למע’ העיכול. התכונות שיובאו להלן נכונות לגבי שני הזנים הללו כאשר שילוב שלהם מעניק לשמן מכלול פעולות רחב ועשיר יותר.

 

תכונות עיקריות (בשימוש חיצוני):

אנטי דלקתי.

מחטא אנטי בקטריאלי / פטרייתי.

עוזר בהמרצה ובשיפור זרימת דם מקומית.

מכייח, ואנטי עוויתי במע’ הנשימה.

משכך כאבים (מקומי).

 

שימושים עיקריים (בשימוש חיצוני):

 

מרגיע כאבים ועוזר באיחוי רקמת העור במצבי דלקת שונים ולאחר פציעות שונות וחבלות כמו כוויות, תפרים לאחר לידה, ברית מילה וכו’. מומלץ לשלב עם שמן קומפרי Symphytum off. oil לאיחוי וחידוש של הרקמה הפגועה, וכן עם שמן קלנדולה Calendula off. Oil להפחתת רמת הדלקתיות וחיטוי עדין.

שמן מרווה יעיל במיוחד להרגעה של שיעול והצטברות ליחה במע’ הנשימה התחתונה בילדים ומבוגרים. עיסוי בעזרת השמן, מבצע פעולה של הרפיית סימפונות הריאה, כמו גם עוזר בהזרמת דם מקומית וחימום האזור. מתאים גם לטיפול בתינוקות, כאשר לא ניתן להשתמש בשמנים אתריים. יעיל בשילוב עם שמנים צמחיים של אזוב Majorana syr. Oil וקורנית Thymus vul. Oil.

יעיל למריחה ועיסוי של קצוות ידיים ורגליים, כאשר ישנה תחושת קור הנובעת מחוסר זרימת דם. (בשילוב עם שמנים של ג’ינג’ר או רוזמרין). יעיל כחלק מטיפול חיצוני לדליות ברגליים, לשם כך מומלץ לשלב עם שמן אכילאה אלף העלה.

מסייע בטיפול בדלקות אוזניים בילדים ומבוגרים. השמן מפחית את עוצמת הכאב והדלקת – בטפטוף ישיר אל עור התוף ועיסוי עדין סביב איזור האוזן, וכן עוזר בחיטוי מקומי. מומלץ לשלב עם שמן צמחי של היפריקום Hypericum spp. oil, שמן קצח Nigella sativa oil ושמן פיגם Ruta spp oil.

במע’ העיכול, מריחה ועיסוי עדין באזור הבטן מסייע להקלה בכאבים, עוויתות, גזים ועצירות ע”י הרגעה וחימום מקומי, שיפור זרימת הדם והגברת תנועתיות המעי.

מרגיע ומשכך כאבי שריר ושלד בדלקות גידים, שרירים ובעצמות. בנוסף, השמן מחיש זרימת דם לאזור הנגוע המחישה את הריפוי. במצבים אלו שמן המרווה יעיל בשילוב עם שמן ארניקה Arnica montana, שמן צמחי של היפריקום Hypericum spp. Oil, שמן אתרי קמפור Camphor e.o ושמן אתרי של לבנדר Lavendula off. E.o.

לטיפול חיצוני בכל סוגי הפטריות, במצבים אלו השמן מבצע פעולה אנטי פטרייתית / דלקתית וכן מסייע בחידוש והזנה של רקמת העור הנגועה. מומלץ עם שמנים אנטי פטרייתיים נוספים כמו – אכיליאה ריחנית Achillea frag. E.o , או שמן אזובית המדבר Origanum dayi e.o.

השמן מבצע פעולה של שחרור והרפיה מקומית במצבים של נוקשות וכיווץ בשרירים (כתוצאה ממתח מתמשך). בנוסף יעיל לעיסוי בכל הגוף במצבים של נוקשות שרירים, ואף כהרגעה במצבים של חרדות או דיכאון. פעולת הפתיחה של אזור הנשימה תוסיף את חלקה תוך כדי העיסוי. להרפיה מקומית וכללית, מומלץ לשלב עם שמנים צמחיים כמו זוטה לבנה  Micormeria fruiticosaושמן כוכב ריחניAsteriscus graveolens  וכן עם שמנים אתריים נוספים.

 

השמן אינו מומלץ לשימוש בזמן ההיריון.

מאמרים נוספים

שמנים צמחיים ייחודיים – שמן היפריקום Hypericum perforatum

שמנים צמחיים ייחודיים – שמן הי... שמנים צמחיים ייחודיים – שמן הי...

שמנים צמחיים להבדיל משמנים אתריים, הינם שמנים איכותיים מכבישה קרה בהם הושרה הצמח בתהליך מיוחד וקפדני. במסגרת תהליך הייצור, סופח השמן את התכונות הפעילות של...
שמנים צמחיים להבדיל משמנים אתריים, הינם שמנים איכותיים מכבישה קרה בהם ...