קנה ב 250 ₪ שלם 200 ₪ על כל מוצרי האתר קנה ב 400 ₪ שלם 300 ₪ על כל מוצרי האתר עולם הפטריות של ברא צמחים

הפטריות שמשתתפות במלחמה בסרטן


האם נמצאה הדרך לתמוך במערכת ההגנה הטבעית של הגוף?

סרטן, המחלה האיומה שנוגעת בחייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם. אנחנו יודעים כל כך הרבה על הסיבות, הסוגים והטיפולים, ובכל זאת, שכיחותה ברחבי העולם רק הולכת וגוברת. לא נרחיק לכת כשנאמר שאין משפחה שלא חוותה את ההשפעות ההרסניות של סרטן בצורה כלשהי. הסרטן מכה ללא אזהרה, ובמקרים רבים, מותיר אחריו שובל של הרס וכאב לב.

הסטטיסטיקה: הבנת מציאות המחלה

לפי נתוני משרד הבריאות, סרטן הוא גורם התמותה המוביל בישראל, ומהווה כ-30% מכלל מקרי המוות. בשנת 2020 למשל אובחנו בישראל כ-30,035 מקרים חדשים של סרטן.

הפופולריות העולה של פטריות בקרב חולי סרטן: דרך טבעית לתמוך באיכות החיים

על פי מחקר מינואר 2020: “ככל שהרפואה המשלימה והאלטרנטיבית (CAM) הופכת פופולרית יותר, היא נמצאת בשימוש בחולי סרטן כדי לסייע בהחלמה, או לטיפול בתסמינים הקשורים לכימותרפיה הנוכחית”.
מחקרים עדכניים רבים הראו שהשימוש בפטריות היא אחת הדרכים היעילות והבטוחות ביותר!
הפטריות קורדיספס, ריישי, שיטאקה ומאייטקה מכילות מגוון תרכובות, כולל בטא-גלוקן ופוליסכרידים, שנמצאו כמסייעות לגוף במלחמתו בסרטן, וכן תרכובות כגון ארגותיונאין והרצינונים, שהוכחו כבעלות השפעות נוירו-פרוטקטיביות ובכך מסייעות להפחית חרדה ומתח, הכל כפי שנמצא במחקרים ומפורט מייד בהמשך.
כל היתרונות הפוטנציאליים הללו הופכים את הפטריות לאופציה טיפולית מבטיחה עבור חולי סרטן. יותר ויותר חולים החלו לשלב פטריות וצמחי מרפא, בפרוטוקול הטיפול שלהם כדי לתמוך בגופם ובנפשם. כידוע, ההשפעה של הסרטן כוללת היבטים פיזיים אך גם רגשיים ופסיכולוגיים. ההתמודדות עם הסרטן עשויה לגרום גם ללחץ כלכלי, אובדן עבודה ותחושת בדידות קשה. מדובר במסע ארוך ומתיש ולכן כדאי להיעזר בכלים שונים העומדים לרשות החולים, ובייחוד הטבעיים שבהם.

תחנות הכוח של הטבע: היתרונות האדירים של הפטריות הנחקרות ביותר בהתמודדות עם סרטן

ארבע הפטריות העיקריות שנחקרו בשנים האחרונות בנושא הן קורדיספס, ריישי, מאייטקה ו-שיטאקה.

  1. פטריית קורדיספס (Cordyceps sinensis) נמצאת בשימוש ברפואה הסינית המסורתית במשך אלפי שנים להגברת רמות האנרגיה, ככלי לטיפול ולתמיכה בכליות, ושיפור תפקוד הנשימה. חוקרים מאמינים שיש לה תכונות מחזקות מערכת חיסון ואנטי אייג’ינג. מחקרים מצאו שלקורדיספס יש את היכולת לעכב את הצמיחה של תאים סרטניים ולקדם אפופטוזיס או מוות תאי מתוכנת. הקורדיספס מכילה פוליסכרידים, נוקלאוזידים ותרכובות ביו-אקטיביות נוספות שהוכחו כבעלות השפעות אנטי-גידוליות.
    מחקר שפורסם באוגוסט 2018 ומטרתו הייתה לחקור את ההשפעה האנטי-גידולית של קורדיצפין (תרכובת ביו-אקטיבית המצויה ב-Cordyceps sinensis), מצא כי הקורדיצפין עיכב את יכולת הצמיחה ויצירת המושבה של תאי סרטן הלבלב האנושיים (MIAPaCa-2 ו-Capan-1) וגרם לאפופטוזיס מוקדם של התאים הסרטניים.
    מחקר מ- 2017 מצא כי לשילוב חלקיק הפוליסכריד (CMPF), חלק ספציפי המופק מפטריית הקורדיספס, עם תרופה כימותרפית, יש השפעה סינרגטית המפחיתה את הרעילות של התרופה הכימותרפית.
  2. פטריית ריישי ((Ganoderma lucidum, נמצאת בשימוש ברפואה הסינית המסורתית אלפי שנים. הפטרייה נחקרה רבות בשל הפוטנציאל האנטי סרטני שלה, כמו גם בשל יכולתה להפחית דלקות ולתמוך בתפקוד הכבד ומערכת העצבים. הריישי מכילה פוליסכרידים, טריטרפנואידים ותרכובות ביו-אקטיביות אחרות שנמצאו כבעלי השפעות אנטי-גידוליות. בנוסף, היא בעלת תכונות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות.
    אחת ההשפעות החשובות ביותר שלה היא חיזוק מערכת החיסון. ממחקר משנת 2019 עולה כי הריישי מווסתת את פעילות מערכת החיסון ומשפיעה לחיוב על הגנים בתאי הדם הלבנים, שהם חלקים קריטיים של מערכת החיסון. יתרה מכך, מחקרים מצאו שכמה צורות של ריישי עשויות לשנות את מסלולי הדלקת בתאי דם לבנים . מחקר מ- 2005 אף מצא שריישי יכולה להגדיל את מספר תאי הדם הלבנים בחולי סרטן המעי הגס.
  3. פטריית שיטאקה (Lentinula edodes) היא פטרייה המשמשת בדרך כלל בבישול. אבל תתפלאו לדעת שיש לה מספר לא מבוטל של יתרונות טיפוליים מופלאים. השיטאקה מכילה – לנטינן (Lentinan), פוליסכריד שהתגלה כבעל השפעות אנטי גידוליות עוצמתיות במיוחד. הלנטינן נחקר ביכולתו לעורר את מערכת החיסון, לעכב את צמיחתם של תאים סרטניים ולהפחית את תופעות הלוואי של כימותרפיה. בנוסף, נמצאו לשיטאקה תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון, מה שהופך אותו לתוספת חשובה לתזונה של חולי סרטן. מחקר משנת 2015 מצא כי לפוליסכרידים בפטריות שיטאקה אפקט אנטי סרטני. לדוגמה, ללנטינן יש יכולת להילחם בגידולים על ידי הפעלת מערכת החיסון . מחקר נוסף מ- 2012 מצא כי לנטינן מעכב את הצמיחה והתפשטות של תאי לוקמיה.
  4. פטריית מאייטקה (Grifola frondosa) אף היא נחקרת בשל תכונותיה האנטי-סרטניות הפוטנציאליות. פטריות מאיטאקה עשירות בנוגדי חמצון, בטא גלוקנים, ויטמינים מקבוצת B, ויטמין C, נְחוֹשֶׁת, אֶשׁלָגָן, סִיבים, מינרלים, חומצות אמינו והן גם דלות בשומן, כולסטרול, נתרן וקלוריות. מחקרים מצביעים על כך שפטריות מאיטקה עשויות לסייע בהפחתת תופעות לוואי הנגרמות על ידי כימותרפיה כגון בחילות, הקאות ועייפות. תמציות פטריות מאייטקה עשויות גם להשפיע לטובה על בקרת הסוכר בדם, תפקוד מערכת החיסון ובריאות הלב וכלי הדם.
    מחקר מ- 2013 שבחן את המנגנון המולקולרי של ההשפעות האנטי-גידוליות של פטריית מאייטקה (D-Fraction) על תאי סרטן השד, מצא כי – מאייטקה D-Fraction יכולה להיות שימושית במניעה ובטיפול בסרטן השד. החוקרים הציעו כי פטרייה זו יכולה להילחם בצמיחה ורבייה של תאים סרטניים.

השילוב המנצח של פטריות עם מזונות על וצמחי מרפא!
פטריות ומזונות-על כמו שעורה, קקאו, ספירולינה ואחרים נמצאו כבעלי שילוב רב עוצמה של יתרונות בריאותיים כאשר הם נצרכים יחד, הודות לאפקט הסינרגטי המשפר את היתרונות הבריאותיים שלהם. לדוגמה, הוספת קקאו לתה פטריות יכולה לספק נוגדי חמצון נוספים ולשפר את הטעם. באופן דומה, הוספת ספירולינה לשייק פטריות יכולה להגדיל את תכולת החלבון ולספק מינרלים וויטמינים נוספים.

 

 

מוצר זה אינו מיועד לאבחן, לטפל, לרפא או למנוע כל מחלה.
התוצאות עשויות להשתנות / עשויות להיות לא אופייניות. ביקורות או המלצות עשויות להיות בדיוניות.
מידע זה אינו מהווה ייעוץ רפואי ואין להסתמך עליו ככזה. התייעץ עם הרופא שלך לפני שתשנה את המשטר הרפואי הרגיל שלך.