קנה ב 250 ₪ שלם 200 ₪ על כל מוצרי האתר עולם הפטריות של ברא צמחים

כל הסיבות להוסיף מגנזיום לתזונה שלכם

המגנזיום הוא המינרל הרביעי בשכיחותו בגופנו, הוא לוקח חלק חשוב באלפי תהליכים ביו-כימיים בגוף. בעוד שהוא אהוד בעיקר בקרב ספורטאים, לא כדאי להתעלם מתרומתו האדירה לבריאות של כל אחד ואחת מאיתנו.

כך מגנזיום מסייע לשגרת האימונים שלכם

המגנזיום נודע בהשפעתו החיובית המסייעת לספורטאים בבניית השריר והרפייתו, בחיזוק העצמות, בשיפור המטבוליזם  של חלבונים ושומנים הדרושים לגוף לאחר אימון ובהפחתת המתח בזמן האימון. הוא תורם להתאוששות טובה יותר לאחר האימון ומונע למעשה שרירים ‘תפוסים’ משום שהוא גורם להפרשת חנקן חד חמצני בגוף שמביא להרחבת כלי הדם בגוף, לזרימה טובה יותר של דם ובכך להרפיה של השריר. בזכות פעילותו האנטי-דלקתית הוא מסייע בהתאוששות הדלקת בשריר שנוצרת במהלך האימון הגופני. יתרה מזאת, המגנזיום משתתף בתהליכים הקשורים בהפקת אנרגיה ויש לו תפקיד מהותי בתהליכי ההולכה העצבית בגוף שמאפשרים את תנועת השריר.

מלבד זאת המגנזיום תורם לאין-ספור תהליכים בגוף לרבות בריאות הלב וכלי הדם, העצמות והמוח, ועל כן – עם כל הכבוד לתחום הספורט, הגיע הזמן שכל אחד מאיתנו יכיר טוב יותר את המינרל הנחוץ הזה ואת תפקידיו השונים

השפעות המגנזיום על מערכות שונות בגוף

לב וכלי דם: מחקרים רבים עוסקים בתרומתו של המגנזיום לבריאות הלב. כך למשל בעוד שמחסור במגנזיום מוביל לעלייה בלחץ הדם, מחקרים הראו כי מתן מגנזיום משפיע על ירידה בלחץ דם. כמו כן, מאחר שהמגנזיום הוא אנטי-דלקתי, הוא שומר על כלי הדם מפני התחמצנות הרקמות ובכך מאפשר התרחבות יעילה וזרימת דם טובה יותר. כמו כן, כפי שהוא מסייע לספורטאים להרפיית השרירים, כך גם הוא חשוב להרפיית שריר הלב וכלי הדם, ומסייע בכיווץ נכון של הלב ובשמירה על קצב לב תקין.

בריאות העצם: בעוד שכולנו יודעים עד כמה חשוב הסידן לבריאות העצם, על תפקידו המשמעותי של המגנזיום בעצמותינו כמעט ואיננו שומעים. המגנזיום הוא מינרל חיוני עבור התאים שתפקידם לבנות את העצם, ובכך לוקח חלק מהותי בתהליכים אלו, ומלבד זאת הוא חיוני לקליטה של סידן בעצמות. כידוע עם הגיל תהליכי בניית העצם הולכים ונחלשים, ועל כן לצריכת המינרל ברמות מספקות יש חשיבות רבה בשמירה על העצם ומניעת אוסטאופורוזיס.

בריאות המוח: למגנזיום חלק חשוב בהפרשת חומרים במערכת העצבים כמו דופמין וסרוטונין ובכך הוא מסייע להתמודדות עם מצבים של חרדות ודיכאון ולהתמודדות עם הפרעות קשב וריכוז. מחקרים רבים הצביעו על קשר בין המגנזיום לשיפור יכולת הזיכרון ויכולת הלמידה, בין היתר גם בשל תרומתו לזרימת דם טובה יותר למוח ובתוך המוח. תכונה זו קשורה גם בתרומת המגנזיום להורדת הסיכון לפגיעה בכלי הדם במוח ולשבץ מוחי, ויש אף מחקרים שבוחנים את הקשר בין מגנזיום לאלצהיימר.

כך תקפידו לצרוך מספיק מגנזיום

כמות המגנזיום המומלצת ביום עומדת על בין 300 ל-400 מיליגרם מגנזיום. לכאורה המגנזיום נמצא בשפע במזונות השונים – בירקות, בפירות, באגוזים ובדגנים, אך למעשה נראה כי קיימת ירידה משמעותית בצריכת המגנזיום מהמזון ומהשתייה. המעבר למי שתייה מותפלים הפחיתו באופן ניכר את צריכת המגנזיום, ולתזונה המודרנית והלא מגוונת יש בוודאי חלק מירידה זו.

לכך נוספים גם גורמים שונים שפוגעים ביכולת שלנו לספוג את המגנזיום אותו אנו צורכים – כמו תרופות ומחלות שונות, מזונות מעובדים ואף צריכה מוגברת של קפה.

כדי להצליח להתגבר על המכשולים האלו חשוב לשים לב לתזונה היומית ולהקפיד על מזון מגוון ועשיר במינרלים.

כמו כן בבישול מזון אנו מאבדים 70% מתכולת המגנזיום למי הבישול, ולכן חשוב להקפיד להשתמש גם בהם, וכן להרחיק את מועד שתיית הקפה משעת הסעודה דבר שיאפשר ספיגה טובה יותר של המגנזיום בגוף.

השילובים שיוציאו יותר מהמגנזיום

הקפדה על צריכת מגנזיום מספקת היא חשובה, אך שילוב של המגנזיום עם ויטמינים ומינרלים שונים חשוב לא פחות – ע”מ להעצים את השפעת המגנזיום.

כיום, ניתן למצוא בבתי הטבע מוצרים המשלבים את המגנזיום עם ויטמינים ומינרליים חיוניים.

אך כיצד נדע מהו השילוב המנצח?

  • מגנזיום ממקור ציטראט ואוקסיד – תרכובות בעלת זמינות ביולוגית גבוהה, הנספגת טוב יותר בגוף (בדקו על האריזה את סוג המגנזיום)
  • מומלץ לצרוך תוסף משולב עם ויטמין B6 -מחקרים שבחנו שילוב של מגנזיום עם ויטמיןB6 הראו כי הוא מסייע לשיפור תהליכי הלמידה בזכות פעילות מוחית טובה יותר. מלבד זאת ויטמין B6 ומגנזיום פועלים יחדיו בהרבה מאוד תהליכים בגוף כמו בהפרשת הסרוטונין והדופמין במוח ובהרפיית כלי הדם והשרירים.
  • אשלגן שותף למגנזיום בתהליכים שונים כמו איזון לחץ דם, בריאות הלב ובריאות העצם, ועל כן שילוב בין המינרלים יכול להעצים את השפעתם על הגוף.
  • תמציות צמחים מרוכזות – ישנם תוספי מגנזיום, המשולבים עם תמציות צמחים מרוכזות המקיימים יחסי גומלין עם המגנזיום, כדוגמת צמח הגינג’ר – שהוא עצמו מקור למגנזיום טבעי.