מוצרי קוסמטיקה טבעית ושמנים אתרים ב-20% הנחה בקניית שלושה מוצרים מקטגוריות הסופר פוד קבלו אבקת לוקומה במתנה מוצרי חורף - הסדרה הסינית, פנדה וברא מגן ב-20% הנחה עולם הפטריות של ברא צמחים

שמנים צמחיים ייחודיים – שמן כורכום

שמנים צמחיים להבדיל משמנים אתריים, הינם שמנים איכותיים מכבישה קרה בהם הושרה הצמח בתהליך מיוחד וקפדני. במסגרת תהליך הייצור, סופח השמן את התכונות הפעילות של כל צמח וצמח. שמנים אלו יעילים במיוחד כבסיס מעצים לטיפול ארומתרפי (בשילוב עם שמנים אתריים) וכן יעילים בשימוש אף בפני עצמם.

 

שורש הכורכום Curcuma longa ידוע בשימושיו כתבלין וכצמח מרפא במשך אלפי שנים בהודו, סין ובשאר ארצות דרום מזרח אסיה. השימוש הוא בשורש בצורתו הטרייה או המיובשת, הנטחנת לאבקה. הכורכום באופיו הוא צמח מניע, הפועל על מספר מע’ בגוף בשימוש פנימי, לשיפור זרימת הדם, לתמיכה בפעילות הכבד, כחלק מטיפול בדלקות פרקים, לחיטוי והזנה של מע’ העיכול ועוד. לאחרונה נמצאו חומרים נוגדי חמצון רבי עוצמה בכורכום ולהם מוקדשים כיום עשרות מחקרים ברחבי העולם, הבודקים את יעילות הצמח, לטיפול ומניעה של סוגי סרטן שונים.

 

מיצוי של הצמח בשמן הוא נפוץ ביותר בשימוש, ע”פ רפאות האיורוודה (הרפואה ההודית המסורתית), לטיפול חיצוני ופנימי. בטיפול חיצוני, עיקר ייחודו של השמן הוא בחיטוי והזנה של העור, בעיקר במצבים דלקתיים. עד היום, ניתן לראות ברחבי דרום הודו נשים עם גוון עור פנים צהבהב, לאחר מריחה של הכורכום, לשמירה על מראה צעיר ובריא של העור.

 

שורש כורכום

 

תכונות עיקריות (בשימוש חיצוני):

אנטי דלקתי.

מחטא אנטי בקטריאלי / פטרייתי.

עוזר בהמרצה ובשיפור זרימת דם מקומית.

נוגד חמצון.

 

שימושים עיקריים (בשימוש חיצוני):

מסייע בשיכוך וריפוי נגעים דלקתיים בעור, לרבות מצבים של פסוריאזיס ואקזמה של העור.

שמן הכורכום פועל כאנטי דלקתי באופן ישיר, יחד עם עבודת החיטוי וההזנה של הרקמה הפגועה. מתאים כאשר הדלקת מלווה ביובש קיצוני בעור. מתאים בשילוב עם שמן קומפרי Symphytum off. Oil, שמן קלנדולה Calendula off. Oil, חמאת שיאה וכן עם שמן קוקוס מכבישה קרה Coconut oil.

למצבים של עור יבש, סדוק ומגורה, הנגרם בשל קור / יובש חיצונים, זרימת דם לקויה וכו’. כמו כן יעיל לשמירה וטיפוח העור, כשמן למריחה לאחר אמבט, או כחלק מפורמולת שמנים לסיכוך העור, כמסיכה, או כמרכיב בקרם. בכל אלו הכורכום יוסיף מתכונותיו המזינות, נוגדות החמצון, החיוניות לשמירת המראה הבריא של העור.

השמן יעיל לדלקות מפרקים, גידים ושרירים, כרוניות ואקוטיות – עיסוי עמוק באמצעות השמן והחדרתו לאזור המודלק, מסייעים מבחינת הזרמת הדם והלימפה והחדרת הרכיבים האנטי דלקתיים של השמן. יעיל במיוחד במקרים של גאוט ופיברומיאלגיה. במצבים אלו שמן הכורכום יעיל בשילוב עם שמן ארניקה Arnica montana, שמן צמחי של היפריקום Hypericum spp. Oil, שמן אתרי קמפור Camphor e.o ושמן אתרי של לבנדר Lavendula off. E.o.

יעיל לעיסוי קצוות ידיים ורגליים, כאשר ישנה תחושת קור הנובעת מחוסר זרימת דם. בשילוב עם שמן ג’ינג’ר ורוזמרין.

לטיפול חיצוני בכל סוגי הפטריות, שמן הכורכום עוזר בחיטוי עדין, בפעולה אנטי פטרייתית ודלקתית עדינה, יחד עם הזנה והתחדשות הרקמה הפגועה. מומלץ עם שמנים אנטי פטרייתיים נוספים.

מתאים לזיהומים ודלקות קלות בעור, עוזר באיחוי רקמת העור, לאחר פציעות שונות וחבלות כמו כוויות, תפרים לאחר לידה, ברית מילה וכו’. מומלץ לשלב עם שמן קומפרי Symphytum off. Oil, לאיחוי וחידוש של הרקמה הפגועה, וכן עם שמן קלנדולה Calendula off. Oil להפחתת רמת הדלקתיות ולחיטוי עדין.

מאמרים נוספים

שמנים צמחיים ייחודיים – שמן קומפרי

שמנים צמחיים ייחודיים – שמן קו... שמנים צמחיים ייחודיים – שמן קו...

שמנים צמחיים להבדיל משמנים אתריים, הינם שמנים איכותיים מכבישה קרה בהם הושרה הצמח בתהליך מיוחד וקפדני. במסגרת תהליך הייצור, סופח השמן את התכונות הפעילות של...
שמנים צמחיים להבדיל משמנים אתריים, הינם שמנים איכותיים מכבישה קרה בהם ...
שמנים צמחיים ייחודיים – שמן מרווה

שמנים צמחיים ייחודיים – שמן מר... שמנים צמחיים ייחודיים – שמן מר...

שמנים צמחיים להבדיל משמנים אתריים, הינם שמנים איכותיים מכבישה קרה בהם הושרה הצמח בתהליך מיוחד וקפדני. במסגרת תהליך הייצור, סופח השמן את התכונות הפעילות של...
שמנים צמחיים להבדיל משמנים אתריים, הינם שמנים איכותיים מכבישה קרה בהם ...