מהיום קונים יותר משלמים פחות, הנחת כמות על מגוון מוצרים נבחרים באתר סדרת הסופר פוד ב-20% הנחה סדרת הוויטמינים והמינרלים ב-20% הנחה עולם הפטריות של ברא צמחים

כיצד פטריות יכולות לחולל מהפכה בבריאות בגיל השלישי?

עם הכניסה לגיל השלישי של החיים, נתקלים במגוון אתגרים הקשורים לבריאות שלב זה, המכונה לעתים קרובות “התקופה שלאחר הפרישה”. אנשים בגיל זה עלולים לסבול מכאבי גב כרוניים, שינויים בתפקוד הקוגניטיבי, ירידה בתנועתיות, כאבי מפרקים ועוד. זהו זמן של מעבר והסתגלות, אך עם זאת חשוב ביותר להתמודד עם האתגרים באופטימיות ובחוסן, תוך התמקדות בצעדים יזומים לשמירה על אורח החיים הבריא שלנו, בין היתר באמצעות פעילות גופנית מותאמת, עיסוק בגירוי מנטלי, טיפוח קשרים חברתיים וכמובן מזונות טבעיים שהוכחו בשורה ארוכה של מחקרים כמועילים ומשפרים את איכות החיים בייחוד בשלב הזה של חיינו. פטריות הן דוגמה מצוינת למזון כזה.

הגיל השלישי וירידה קוגניטיבית

ירידה קוגניטיבית המאפיינת את הגיל השלישי עלולה להוביל לדמנציה ולמחלת האלצהיימר. שתי אלה הן דאגות מהותיות עבור משפחות רבות, שכן היא עלולה להשפיע באופן מהותי על הזיכרון, החשיבה וכישורי השפה, ובסופו של דבר להוביל לאובדן עצמאות שלהם או של היקרים להם.
תרופות לטיפול בבעיות בריאות אצל מבוגרים
הטיפול הרווח המוכר הוא כמובן הטיפול התרופתי שמטרתו להקל על מגוון התסמינים ע”י שימוש בתרופות משככות כאב, נוגדות דלקת ועד סטטינים ותרופות להורדת לחץ דם. אולם, יותר ויותר מבוגרים מחפשים פתרונות טבעיים להקלה על התסמינים הנפוצים.

והנה החדשות הטובות!
פתרונות טבעיים לגיל השלישי: כוחן של הפטריות
אחת הגישות הטיפוליות לבריאות ואיכות חיים שצוברת פופולריות בשנים האחרונות ובצדק היא שימוש בפטריות, שהן בטוחות ויעילות כאחד.
פטריות אלו שימשו במשך אלפי שנים ברפואה המסורתית, והיוו בסיס לגוף הולך וגדל של מחקר מדעי בשנים האחרונות. לפטריות מגוון יתרונות בריאותיים, כולל תמיכה בפעילות המערכת החיסונית, פעילות נוגדת דלקת, שיפור תפקוד המוח והגנה מפני מחלות כרוניות.
פטריות הריישי (Ganoderma lucidum), לדוגמה, מכילות פוליסכרידים שיכולים לסייע בוויסות המערכת החיסונית ובהפחתת הדלקת. פטריות רעמת האריה (Hericium erinaceus) מכילות הריצנונים וארינאצינים, אשר הוכחו כממריצים את הצמיחה של תאי מוח חדשים ומשפרים את התפקוד הקוגניטיבי.

שיפור תפקודים קוגניטיביים

בשנת 2019 פורסם מחקר שכותרתו “שיפור של תפקודים קוגניטיביים על ידי צריכה של Hericium erinaceus” ומטרתו להעריך את ההשפעות של פטריית רעמת האריה על תפקודים קוגניטיביים.
במחקר שארך 12 שבועות, המשתתפים חולקו לשתי קבוצות: האחת קיבלה תוספי תזונה המכילים את פטריית רעמת האריה והשנייה קיבלה פלצבו. התוצאות הראו שיפור משמעותי בתפקודים קוגניטיביים עם צריכת הפטריות. החוקרים שיערו שלתרכובות הכימיות בפטריית רעמת האריה כמו הריצנונים, עשויות להיות השפעות מרובות על רשתות עצביות במוח, מה שמוביל לתפקודים קוגניטיביים משופרים ולמניעת ירידה קוגניטיבית אפשרית.

שיפור תסמיני אלצהיימר

מחקר מעניין נוסף פורסם ב- 2017. מחקר זה חקר את ההשפעות של פוליסכרידים מפטריית ריישי – (GLP) על תפקוד קוגניטיבי והתפשטות תאי גזע עצביים )במודל עכבר של מחלת אלצהיימר AD). החוקרים מצאו כי צריכה של GLP מקדמת את התפשטות תאי הגזע העצביים, מגבירה את יצירת תאי עצב חדשים ומשפרת ליקויים קוגניטיביים. ממצאים אלו מצביעים על כך ש-GLP יכול להוות גורם טיפולי פוטנציאלי לקידום תפקוד קוגניטיבי במחלות ניווניות של מערכת העצבים, בזכות השפעותיו על יצירת תאי עצב חדשים.

דלקות מפרקים

מחקר שפורסם ביולי 2022 חקר את ההשפעות הטיפוליות של תפטיר (mycelium) מפטריית רעמת האריה באוסטאוארתריטיס, דלקת מפרקים ניוונית. על פי המחקר הנ”ל פטריית רעמת האריה יעילה לטיפול במחלה. השימוש בה מפחית כאב ושחיקת הסחוס והעצם. בנוסף הפטרייה מפחיתה את הסינתזה של ציטוקינים פרו-דלקתיים.

שילוב של פטריות עם צמחי מרפא ומזונות-על

לצד הפטריות, ישנן תרכובות טבעיות נוספות המספקות יתרונות בריאותיים משמעותיים.
הפטריות יעילות הרבה יותר בשילוב עם צמחים ומזונות הנחשבים למזונות-על.
לדוגמה: צמח האשווגנדה, המסייע בהפחתת מתח ובתמיכה בתפקוד הקוגניטיבי, מאצ’ה הידועה שהיא כאמור עלים טחונים של תה ירוק, המכילה נוגדי חמצון התומכים במערכות הגוף, ותה מסוגים שונים שבו תרכובות התומכות בזיכרון ובבריאות המוח.
סקירה משנת 2020 , שכללה חמישה מחקרים קליניים מצאה ראיות מוקדמות לכך שאשווגנדה יכולה לתמוך בתפקוד הקוגניטיבי באוכלוסיות מסוימות, כולל מבוגרים עם ליקוי קוגניטיבי קל.
סקירה משנת 2017 שכללה 21 מחקרים, מצאה כי צריכת תה ירוק הפחיתה חרדה ושיפרה את הקוגניציה, כולל שיפור בזיכרון ובקשב. בנוסף, סריקות MRI פונקציונליות הצביעו על כך שהתה הירוק הפעיל את אזור הזיכרון במוח.
מחקר נוסף שפורסם ב- 2017 חקר את השפעותיהם של סוגי תה (Camellia sinensis), כולל תה ירוק, אדום, לבן ושחור, על ליקויים בזיכרון ועקה חמצונית. המחקר מצא כי תה ירוק וגם אדום היו יעילים בהגנה מפני פגיעה/ירידה בזיכרון זיהוי עצמים ומצבים חברתיים – משמע ביכולת לזכור ולזהות חפצים ולקיים אינטראקציות חברתיות. עם זאת, רק תה ירוק סיפק הגנה מפני פגיעה/ירידה בזיכרון המרחבי והפגין השפעה חיובית על מצב החמצון בהיפוקמפוס. תה ירוק הראה גם הפחתה משמעותית בנמק ושינויים אחרים ברקמת המוח.
הממצאים מצביעים על כך שלתה ירוק יש השפעות מגינות על מערכת העצבים בהקשר של שבץ איסכמי, בהשוואה לשאר סוגי התה. ולמה הכוונה? שבץ איסכמי מתרחש כאשר ישנה חסימה או הפחתה בזרימת הדם למוח, וכתוצאה מכך נגרם נזק לרקמת המוח עקב חוסר חמצן ורכיבים תזונתיים.

שילובים מנצחים למיקוד יכולת הריכוז והזיכרון שכדאי לכם מאוד להכיר!

שילוב של פטריות אורגניות יחד עם מזונות על לשיפור הזיכרון והתפקודים הקוגניטיביים תוך מתן יתרונות נוגדי חמצון והגנה על מערכת העצבים.
הכירו שילוב של פטריות רעמת האריה – Hericium erinaceus, פטריות ריישי (Ganoderma lucidum), תה ירוק (Camelia sinensis), צמח הבקופה Bacopa monnieri וקואנזים -Q10, נוגד חמצון רב עוצמה.
עם הידע וההכוונה הנכונים, אתם יכולים לנצל את מלוא הפוטנציאל של חוכמת הטבע כדי לתמוך בבריאותכם וברווחה שלכם בגיל הזהב.

 

 

מוצר זה אינו מיועד לאבחן, לטפל, לרפא או למנוע כל מחלה.
התוצאות עשויות להשתנות / עשויות להיות לא אופייניות. ביקורות או המלצות עשויות להיות בדיוניות.
מידע זה אינו מהווה ייעוץ רפואי ואין להסתמך עליו ככזה. התייעץ עם הרופא שלך לפני שתשנה את המשטר הרפואי הרגיל שלך.

התחברות לאתר

או

הרשמה לאתר

או